Senaste nytt

Oerhört otrevligt bemötande på Arlanda? (SAS efter borttappat bagage)

A380*G

Medlem
Nope, går inte, du har luftslussen med dubbla dörrar mellan gate-området inkl butiker och ankomsthallen där bagaget kommer samt SAS finns.

Du kan gå bort mot F-piren, efter immigrations (på bagagebandsidan) finns en gång tillbaka airside. Detta är för att man ska kunna handla vid arrival även vid ankoms till F-piren, samt att EBG ska kunna använda loungen som arrival lounge på interkontinentala SAS-resor.
 

gdaily

Medlem
Nope, går inte, du har luftslussen med dubbla dörrar mellan gate-området inkl butiker och ankomsthallen där bagaget kommer samt SAS finns.

Men det finns säkert någon bakväg som man kan få eskort genom, om man hade kommit på att ställa frågan.
 

OliT

Medlem
Men det finns säkert någon bakväg som man kan få eskort genom, om man hade kommit på att ställa frågan.

Jag bad faktiskt om hjälp att bli insläppt till T5 redan när min PIR skrevs. Det gick inte för sig. Annars hade jag ju inte behövt strula med att lösa biljetter och grejer :)
 

A380*G

Medlem
Jag bad faktiskt om hjälp att bli insläppt till T5 redan när min PIR skrevs. Det gick inte för sig. Annars hade jag ju inte behövt strula med att lösa biljetter och grejer :)

Du behöver inte be om det. Som jag skrev ovan finns det en 100% legitim ingång airside. Se inlägg 11.
 

OliT

Medlem
Du behöver inte be om det. Som jag skrev ovan finns det en 100% legitim ingång airside. Se inlägg 11.

Det kände jag dock inte till. Och tydligen inte personalen som skötte bagageanmälan heller (vilket gör det hela lite mer upprörande).
 

Alx

Medlem
Det här kanske inte är världens trevligaste människosyn. Men när det brinner till av ilska för mig pga uselt kundbemötande, brukar jag påminna mig själv om att det inte är de skarpaste knivarna i lådan som arbetar på/i incheckningen, biljettluckan, securityn, bagagehanteringen, ombord på flyget m.m.

Var det Mark Twain som sa detta?: Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.

De orden brukar hjälpa mig att behålla lugnet.

Hoppas att din väska kommer till rätta snart, att du kan komma över kränkningen och att du slipper se mer av SAS otrevligare sidor framöver. Själv fick jag tillbaka mina två väskor häromdagen efter att de hade varit ute och snurrat i 3.5 dygn. Det blev ett mycket kärt återseende. :)
 

NotRyan

Medlem
Du kan gå bort mot F-piren, efter immigrations (på bagagebandsidan) finns en gång tillbaka airside. Detta är för att man ska kunna handla vid arrival även vid ankoms till F-piren, samt att EBG ska kunna använda loungen som arrival lounge på interkontinentala SAS-resor.

Du har ju "luftslussar" där också, efter immigration och gången till transfersäkerhetskontrollen, hur tar du dig igenom dom baklänges? :cool:

Mvh
/NotRyan
 

xvikmic

Medlem
Varför ska du vara så jobbig?

Varför tog du inte dig till någon Ica Maxi/Kvantum eller Coop Forum butik?
Vet att det finns flertalet större livsmedelsbutiker inom 10-20 minuters bilfärd ifrån Arlanda.
 
Toppen