Senaste nytt

Blir EBG på tisdag -- kommer SAS att uppmärksamma i samband med flighten?

Blev häromdagen för första gången på knappt tre år och ca 120 flighter uppmärksammad som *G, på CA! Blev erbjuden dagstidning (på kinesiska...) och fick välja mat först! Det är dom små detaljerna som gör skillnaden...

Även i dagsläget finns det ju folk som beskyller SAS för att vara snobbigt och dela in folk i klasser.

Jag förmodar att det är samma människor som flyger Charter, Ryanair och Norwegian…

Ser man däremot på SAS marknadskommunikation så kanske det inte är så konstigt. I vissa av reklamfilmerna tycks SAS rikta in sig mot storstadsbor i den övre kvartilen av inkomstspektrumet (AMEX reklamen är t.ex ett typexempel. Ett kort som merparten av Svenskarna för övrigt betraktar som lite av ett prestigekort). Likaså tycks medelsvensson ha en ganska negativ inställning till bonusprogram, varvid många betraktar dem som lurendrejeri där bara ytterst få gynnas. Jag misstänker med andra ord att sättet som SAS positionerar sig på kan uppfattas som aningen "icke-folkligt", men det är bara min personliga uppfattning.

Blev häromdagen för första gången på knappt tre år och ca 120 flighter uppmärksammad som *G, på CA! Blev erbjuden dagstidning (på kinesiska...) och fick välja mat först! Det är dom små detaljerna som gör skillnaden...

Yes, Air China är mycket duktiga att ha en manifest av Star Alliance status passagerare och de hälsar statuspassagerare efter listan.
Jag har också fått seatblocking som Aegean Miles&Bonus Gold antal gånger på Air China flygningar både på inrikes och på utrikes.

Jag HAR faktiskt blivit uppmärksammad som EBG - i C-klass på Luftwaffe av alla bolag :) Det kändes lite skönt när värdinnan slog sig ner bredvid mig i gången, tilltalade mig med namn, erbjöd ytterligare dricka o.s.v. Vad jag såg var det ingen annan som fick så personlig service!

Mvh
/NotRyan

jsm välkommen till BC och grattis till EBG
Du kommer att bli erbjuden att få Diners och MC för 0 kronor i årsavgift, tror även att AMEX har något erbjudande med reducerad årsavgift.
Flyger Du med LH i C klass på långlinje, då kommer kabinchefen och hälsar DIg välkommen och titulerar Dig med Mr XX
Men det som jag uppskattar mest är att om man flyger i ekonomi så kan Du checka in i *A Gold disken, Fast Track och möjlighet till Lounge besök.
Inte heller att glömma, att vissa BC events är för medlemar med Guld status

Yes, Air China är mycket duktiga att ha en manifest av Star Alliance status passagerare och de hälsar statuspassagerare efter listan.

Ja det är lite skillnad i Kina. När jag skulle boarda SAS i Peking var det en särskild kö för Gold och Pandion. Det var första och enda gången jag sett Pandion offentligt. Jag hade då ingen aning om vad Pandion var för något, blev nyfiken, googlade och hamnade i en tråd på BC.se för första gången. Och nu är jag fast här :)

Uppmärksammad blev min bror iallafall förra året när han satt på Swiss mellan ZRH-JNB och vart M&M HON uppe i luften där kapten kom ut och gratulerade under flygningen.

Toppen