Senaste nytt

Malmö Aviation flyger från Stockholm terminal 1

Jacob

Medlem
En diskussion som brukar dyka upp emellanåt är vad som hände med terminal 1 på Arlanda. Det finns flera olika teorier men Malmö Aviation har i alla fall tagit fast på en, att terminal 1 är Bromma Flygplats.

Detta har man uppmärksammat med en reklamkampanj och en videofilm om flygbolaget. Lite lagom kaxigt, som det brukar vara.

[video=youtube;naZumEKRRXI]http://www.youtube.com/watch?v=naZumEKRRXI[/video]

Mycket underhållande! Går denna på TV just nu? Flög till Bromma under fyra år med SN. Det finns givetvis många fördelar.

Mitt i City? För mig Stockholm City är något annat än Bromma. :) Under rusningstiden tar du dig snabbare med Arlanda Express till City från ARN än från BMA med flygbus eller taxi.

AHO och Tommy, Visst kan det ta lika lång tid i rusning.

Men börjar du väga in gångavstånd, köer, incheckningstid(TF stänger 10 min innan avgång om du reser med handbagage), taxitider(till rullbanan), slottider så drar BMA ifrån ordentligt på en sträcka STO-GOT/MMA/UME

Jag har flyttat diskussion om var terminal 1 ligger till den här tråden.
Hoppas ni har överseende med detta.

Tycker väl inte att Bromma ligger mitt i Stockholm City direkt, men mycket annat håller jag med om. Anledningen till att jag oftast flyger SAS mellan Göteborg-Stockholm är för att jag känner att jag har mer nytta av Star Alliance poäng än Malmö Aviations.

Reklamen var ganska bra, hon fick ju till slutklämmen om inte annat :)

Toppen