Senaste nytt

SAS Bonus Challenge

Status: EBB
Baspoäng period 2012: 3000
Kvalificerande flyg: 6
Saldo på kontot nu: ca 27k
Fått erbjudandet: Ja, fick mailet 17 april 16:05

Fick snålt erbjudande om man ska jämföra med andra. 2 t/r ger mig 2000p och 6 t/r ger 20.000p

Status: EBB
Baspoäng 2012: 3000
Kvalificerade flyg: 4
Saldo på kontot nu: 13k
Fått erbjudandet: Ja

Hoppar på utmaningen med 5 t/r för 60000 poäng. Rätt bra deal måste jag säga. Har dock en fråga, vad gäller om man flyger arn-got med Blue1, räknas det som codeshare eller räknas det som SAS. Står ju följande: "Bonus Challenge villkor
Gäller endast resor som flygs av SAS."

Villkoren skrev:
Med code-share flygning menas en kommersiell flygavgång som drivs av ett flygbolag, men marknadsförs av ett annat. Flygkoder som marknadsförs som SK3000-SK3999, SK6000- SK6999 och SK8000-SK9999 är code-share flygningar av SAS partner. Dessa avgångar ingår inte i Bonus Challenge.

KF mellan ARN och GOT verkar ha SK2xxx-nummer och borde alltså räknas till kampanjen!

5 t/r för mig med för att få 60k poäng! Hade väl egentligen inte tänkt flyga något i perioden (kanske London) så vet inte riktigt vad jag ska satsa på. Vad är de billigaste biljetterna från Sturup eller Köpenhamn t/r?

Status: EBG
Baspoäng 2012/13 (innev period): ~20k
Kval. flyg: 28
Saldo på kontot: 80k+
Fått erbjudandet: 2 t/r = 2,8k, 7 t/r = 28k

Nappade på 7 vilket borde lösas utan problem.

Status: EBG
Baspoäng 2012: 48000
Kvalificerade flyg: 51
Saldo på kontot nu: 200.000
Fått erbjudandet: Ja

4 t/r = 6.000 p
5 t/r = 15.000 p
6 t/r = 27.000 p
7 t/r = 42.000 p
8 t/r = 60.000 p

Ser nu att jag får ihop minst 4 t/r via tjänsteresor. Undrar om man skall boka på sig några privata också för skojs skull... :)

Hej, har "blivit" EBP för första gången iår och har hittills inte fått något erbjudande om en challenge. Intressant att veta om andra med EBP också saknar " inbjudan" till detta.

Vem orkar ta reda på om en resa exempelvis Arn-Osl-CPH-ARN räknas som 2 T/r eller 1 ? Eller kan man räkna legs dividerat med 2 bara?

Jag tolkar det sim att ARN-CPH-LHR-CPH-ARN ska räknas som en t/r, inte att det är antal legs som räknas.

Hur fungerar Bonus Challenge?
Med Bonus Challenge kan du tjäna Extrapoäng på dina tur- och returresor med SAS (varje tur och returresa ska vara gjord i samma bokning och flygas av SAS) – om de motsvarar eller överstiger de antal som vi på SAS har estimerat att du ska göra. Bonus Challenge gäller resor mellan 1 maj och 30 juni 2013 under förutsättning att du har registrerat dig i förväg. Bonus Challenge är öppen för registrering mellan 17 april och 30 april 2013, och du kan justera din utmaning under hela registreringsperioden. Du förbinder dig självklart inte att resa det antal resor som du har angivit.

Last edited:
När kom mailet? Din profil matchar min nästan, lite mindre baspoäng men annars lik förutom att jag inte fick mailet. Fick du även "Ditt poängsaldo" idag?

Nej, inte fått något poängsaldo... mailet kom 17-tiden 17/4.

Vad gäller resor: enligt chatten är varje bokning (med samma start-/slutpunkt) en (1) ToR, oavsett mellanlandningar. Dvs ingen anledning utöver det vanliga att leta mellanlandningar.

Toppen