Senaste nytt

Avianca LifeMiles Buy Miles 100% Bonus kampanj, t o m 2013-APR-30

Yekermo

Medlem
Varför rusningen? Som jag ser det så är det bara LH F (inom 14 dagar) som lockar, och då får man dessutom betala en biljett på toppen av det ner till FCT. I övrigt så är det en hel del dyrare award chart tycker jag! I alla fall om man, som jag, oftast reser till deras regioner North och South Asia. Då går en F resa på ca 15 500 kr inkl. skatter med dagens dollarkurs plus att man måste betala en T/R biljett till säg Frankfurt från Sverige eftersom det inte går att blanda kabinklasser.

Motsvarande går loss på ca 13 000 kr från USDM, och då får man med biljetten från Sverige som lätt är värt en 3000 kronor, kanske mer om man ska vänta in och boka LH F med Lifemiles, som ju egentligen är enda behållningen.

Eller är det något annat jag har missat? Okej, enkelväg för halva priset är ett bra komplement att ha till Aadvantage miles, men ändå.
 

karho

Medlem
Eller är det något annat jag har missat? Okej, enkelväg för halva priset är ett bra komplement att ha till Aadvantage miles, men ändå.

Det finns helt klart nackdelar, men även fördelar med LifeMiles. Detta känns lite OT, finns egen tråd för att prata Lifemiles generellt http://www.businessclass.se/star-alliance/6399-avianca-taca-lifemiles.html

Och en tråd med en väldigt bra översikt mellan de olika kandidaterna i excelform http://www.businessclass.se/star-al...-airways-united-states-airways-med-bonus.html
 

Groggman

Medlem
Det stämmer att det räcker med dagen innan. Trodde jag var safe när jag reggade mig 8:e på morgonen kinesiskt tid. Men icke, fick också svar av dem via mail (snabb service) Shit happens, får vänta tills nästa kampanj.
 

Singapore

Medlem
Det stämmer att det räcker med dagen innan. Trodde jag var safe när jag reggade mig 8:e på morgonen kinesiskt tid. Men icke, fick också svar av dem via mail (snabb service) Shit happens, får vänta tills nästa kampanj.

Köp vid nästa kampanj så får du ner snittpriset :)
 

cbroxe

Medlem
Hej!

I mitt mail står följande:


Terms and Conditions

This promotion is available through Avianca and TACA’s Call Centers, LifeMiles.com and Avianca and TACA’s Information Centers, except Colombia where is available only through the Call Center and LifeMiles.com. This promotion is available between April 8th, and April 30th, 2013, as the last date of purchase. Maximum miles to buy per transaction: LM75,000. Minimum of miles to buy per transaction: LM1,000. Maximum miles to buy during a calendar year: LM150,000. Miles must be purchased in multiples of 1,000. Maximum number of transactions: 1 transaction. At LifeMiles.com, the purchase can only be done through Earn/Buy LifeMiles. Does not apply to the Flexible Redemption (miles + money) during the payment process of air ticket redemption. The amount for purchase of miles is not refundable. Each package of 1,000 miles costs USD $35,40, including all taxes applicable to each country¹. For Venezuela residents: each package of 1,000 miles costs USD $40,00 plus local taxes of 12% IVA, for a total cost of USD $44,80. The values are settled at the current exchange rate to Bolivares Fuertes. Form of payment through Call Center and LifeMiles.com: International credit or debit card. Cash payments are only allowed at Avianca or TACA’s Information Centers. The cost per block of 1,000 miles may vary according to the country or channel of purchase. Other conditions: Applies only to members enrolled in the program prior to April 8th, 2013. The miles purchase transaction receipt will show the total of miles credited to the customer’s account, including bonus, and the total amount charged for the transaction. The miles bought and earned with this promotion do not apply to achieve Elite status. The amount paid for the miles’ purchase is not refundable. The miles are not endorsable. Miles purchased, once accrued, can be redeemed in accordance with the conditions specified in the LifeMiles’ Program Terms and Conditions and the portfolio of products and services available for redemption. ¹ The price may be lower depending on the country of residence registered in the members account in the database. LifeMiles Terms and Conditions apply.


Betyder detta att man ej kan utnyttja points + pengar i köp av resor????

MVH
 

Fredrik

Medlem
Jag tolkar det som att de menar att du köper poäng när du delbetalar med pengar när du betalar för en bonusresa. De menar också isåfall att de "poängen" inte räknas mot de maximala 150 000.
 

Bryant

Medlem
En liten undran. Vet vi hur det ser ut ekonomiskt i Avianca? Är det ett bolag på ruinens brant, går det bra eller är det som för alla andra bolag.

Jag funderar på att köpa miles men har ingen planerad resa så det blir till att spara för min del.
 
Toppen