Senaste nytt

[Business class] København-Aten & andra dest T/R, SWISS, fr 3.750 DKK inkl. skatter

jumbooze

Medlem
Kanske är så att de inte vil prisa codeshares likadant, i mitt fall fick jag inte upp morgonflyget med SAS till priset jag ville ha
 

Senator

Moderator
Nackdelen med Swiss är deras "Married Segements" som ställer till det för ITA Matrix. Ta ett exempel:
CPH-ZRH visar Z6
ZRH-ATH visar Z4
men CPH-ZRH-ATH visar Z0 då man inte har flera platser kvar för den danska marknaden. Då ringer jag Swiss och ber dom separera ut segmenten, det brukar funka. Sedan blir jag av med telefonavgiften i normala fall..

Sedan är Swiss.com lite klurigt:
Swiss Capture.JPG

Ibland kan Z vara billigare än P som är Business Upgrade. Priset till 2 700kr (DKK) är D-klass
 

jumbooze

Medlem
Ahh, då får man se hur det går men det hela började för mig då jag trodde att man kunde göra en schysst milerun med denna deal & SK codeshare för att utnyttja "dubbla poäng" med SAS kampanjen men det verkar inte funka....

CPH -ZRH med SAS 3000 + 0,25% EBG *2 (kampanj om den funkar)
ZRH - ATH - ZRH + 2100+2100 = 4200
ZRH-CPH med SAS 3000 + 0,25% EBG *2 (kampanj om den funkar)

15.000 med kampanj +4200 nästan 20.000 poäng
 
Last edited:

Senator

Moderator
Ahh, då får man se hur det går men det hela började för mig då jag trodde att man kunde göra en schysst milerun med denna deal & SK codeshare för att utnyttja "dubbla poäng" med SAS kampanjen men det verkar inte funka....

CPH -ZRH med SAS 3000 + 0,25% EBG *2 (kampanj om den funkar)
ZRH - ATH - ZRH + 2100+2100 = 4200
ZRH-CPH med SAS 3000 + 0,25% EBG *2 (kampanj om den funkar)

15.000 med kampanj +4200 nästan 20.000 poäng

Jag fattar inte problemet? :) Vad är det som inte går?
 

jumbooze

Medlem
Jag har kollat med SAS (chatten så svaret kanske inte är 100%) att de inte räknar det som valid för dubbelkampanjen i April om man bokar Swiss LX Codeshare enligt denna deal. Hade det fungerat hade jag övervägt en Milerun.
 

Senator

Moderator
Jag har kollat med SAS (chatten så svaret kanske inte är 100%) att de inte räknar det som valid för dubbelkampanjen i April om man bokar Swiss LX Codeshare enligt denna deal. Hade det fungerat hade jag övervägt en Milerun.

jag har kollat lite på biljettreglerna i ExpertFlyer. Jag kan inte detta till 100%, men......
TRANSFERS UNLIMITED TRANSFERS PERMITTED ON THE PRICING UNIT.
FARE BREAK SURFACE SECTORS NOT PERMITTED AND EMBEDDED
SURFACE SECTORS PERMITTED ON THE FARE COMPONENT.

FLIGHT APPLICATION NO FLIGHT RESTRICTIONS APPLY.


Det får mig att fundera på följande optimala routing från CPH:
CPH-GVA bokat på SK flight nummer
GVA-ZRH-ATH bokat på LX flight nummer
ATH-ZRH-GVA bokat på LX flight nummer
GVA-CPH bokat på SK flight nummer

Detta är min tolkning av detta, men är en fråga för Gnopps eller Dr Miles gissar jag,
 

jumbooze

Medlem
Ja, det är ju en bra tolkning, min fråga om kampanjen var ju för att det skulle ha blivit 7500 poäng mer :D
 

Randy Marsh

Medlem
Är det någon som har klarat att hitta ett pris på swiss.com eller på en nätresebyrå med SK-codeshare på både ut- och hemresa? Hittar lätt priser för detta i ITA Matrix, men som bäst har jag bara fått till SK-codeshare på utresan via t ex expedia och orbitz. Kanske man måste ringa en "riktig" resebyrå för att boka detta?

Även utan dubbla poäng-kampanjen blir det en bra EB-mileage run, speciellt om man har EBG.
 

jumbooze

Medlem
Jag har hittat på Orbitz SK ut & hem men nu behöver jag inte mera baspoäng förrän min period löper ut.
 
Toppen