Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

Sålänge Klarnakortet/kontot debiteras med ett belopp på minst 1 kr ska det funka som jag har tolkat det? Bara köpt tuggummipaket med Klarnakortet och förra veckan använde jag bara Klarnafunktionen på Apotek Hjärtat och fyllde på med plåster hemma.

Hade tur idag att jag hade prövotiden för Max när SAS inte öppnade som de skulle. Tog frukost pä Pontus. Men dom var också 10 min sena i öppningen och ganska torftigt. Det verkade som de delade upp Klarna och Amex, med Amex till vänster och Klarna till höger? Har andra haft samma bild?

@Fredah jag kör Amex Plat+ och Klarna Premium. Månadsavgiften med Klarna tjänas enkelt in! Ubereats beställningen i helgen gav 120kr i rabatt, lite take away mat genom Classpass mer än resten.
Klarna premium ger väl drygt 11EB/100kr medan SAS MC ger 15 så om du ändå har ett sådant i byrålådan är det väl bättre att använda det?

Känns som man behöver upp på max för att det ska bli värt att ”byta” och då blir det ju ännu svårare att räkna hem?

Sen är jag skeptisk till att det är just ett debitkort och därmed saknar automatiskt konsumentskydd exempelvis vid konkurser. Möjligen erbjuder klarna liknande skydd men det ger jag inte mycket för. Hade ett case som jag ville få hjälp att reklamera för något år sedan, omöjligt att få kontakt och hjälp, löste sig dock via ARN. Därefter har jag aktat mig för att använda klarna..

Uber eats har jag begränsad användning av (levererar inte där jag bor) och classpass är väl träning? Och finns inte heller här.

Känns som primära målgruppen för kortet är Stockholm och bor man där är det säkert lätt att räkna hem.

Klarna premium ger väl drygt 11EB/100kr medan SAS MC ger 15 så om du ändå har ett sådant i byrålådan är det väl bättre att använda det?

Känns som man behöver upp på max för att det ska bli värt att ”byta” och då blir det ju ännu svårare att räkna hem?

Sen är jag skeptisk till att det är just ett debitkort och därmed saknar automatiskt konsumentskydd exempelvis vid konkurser. Möjligen erbjuder klarna liknande skydd men det ger jag inte mycket för. Hade ett case som jag ville få hjälp att reklamera för något år sedan, omöjligt att få kontakt och hjälp, löste sig dock via ARN. Därefter har jag aktat mig för att använda klarna..

Uber eats har jag begränsad användning av (levererar inte där jag bor) och classpass är väl träning? Och finns inte heller här.

Känns som primära målgruppen för kortet är Stockholm och bor man där är det säkert lätt att räkna hem.
Medhåll gällande debit vs kreditkort och hade lagt köp där jag vill ha skydd på annat kort än Klarna - nu är jag trots allt nöjd med Klarnakortet och funderar på att säga upp SAS MC. Classpass-krediterna går att använda på vissa restauringar - här i Gbg Holy Greens. Hämtade ut två sallader förra månaden när jag inte hunnit träna upp krediterna. Hade blivit fem sallader per månad (med Max) så bara där hade man fått igen månadsavgiften, om man nu gillar sallader. Sen är det ju veckobelöningarna - denna vecka en burgare på Bastard Burger, fick någon biobiljett som jag ska använda för Odyssess-filmen imorgon osv.

Dvs. om man har nytta av och ändå hade köpt sådant man får på köpet så kan man räkna hem kortet utan att behöva bry sig om EB-intjäning. Nu har jag lagt en jäkla massa spend på kortet ändå med förhoppningen av en dubbla poäng-kampanj som man inte vet om den kommer eller ej. Oavsett vilket så har den spenden givit mer än 15p per 100 kronor så är främst en förlust jämfört med Amex Elite och dubbla poäng på SAS MC - eller om man behöver nivåpoäng.

Sen känner jag på mig att om jag säger upp SAS-kortet så kommer det dyka upp massa bonusplatser till Tokyo och Bangkok bara för att det är så världen fungerar :)

@Fredah jag lägger givetvis spend för hyrbilar, flyg mm på mitt Plat med erkänt bra försäkring :) Vardagsköp ofta med Klarna och faktiskt snittat nästan 23EB/100kr tack vare 2x.

Ja enkelt räkna hem i Stockholm. Enbart erbjudanden, som jag personligen ofta gillar, slår månadsavgiften. De har även en bonus och EB (första året) var tredje månad, inte fått min första än, men snart!

IMG_1805.jpeg

@Emil123 en award per nivå

Det hämtades förövrigt ut tre stora Avocado Sandwich till frukost idag med familjen hos mitt lokala bageri. Värde 3x53=159kr, Gratis med Klarna Premium, dessa små perks gillas, tackar.

Last edited:
Toppen