Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Strawberry hotell?

Datum: Juni
Nätter: 2
Hotell: Hotel C, Stockholm
Bokat rum: Standard dubbelrum
Fick: Superior dubbelrum
Statusnivå: Platinum

Förvånansvärt fullbokat på detta och andra hotell så positiv överraskning. Receptionisten påpekade att jag blivit uppgraderad, erbjöd proaktivt en flaska vatten/läsk och gav mig platinum-kuponger för fin-kaffe till frukosten. Liten godispåse väntade också på rummet så mycket positiv upplevelse som platinum-medlem!

Datum: juni 2026
Nätter: 1
Hotell: Comfort ARN
Bokat rum: Standard dubbel (mecenat rate)
Fick: Deluxe dubbel

Datum: juli 2026
Hotell: Comfort ARN
Bokat rum: Standard dubbel (Spenn superdeal)
Fick: Deluxe dubbel

Datum: juli 2026
Hotell: Comfort Norrköping
Bokat rum: Standard dubbel (mecenat rate)
Fick: Standard dubbel (inget högre ledigt vid incheckning, fanns dock på morgonen)

LTP i sikt nu så blir lite Strawberry i sommar. Annars har Radisson mitt fokus nu, eftersom de passar mitt resemönster bäst.

Jag har bott några nätter nu i juli på Strawberry hotell och här är resultatet :)

Datum för alla hotell: Juli
Nätter på varje hotell: 1
Status: Platinum
Gemensam nämnare för alla hotell:
1.
Ingen personal berättar om någon förmån förutom att jag blivit uppgraderad på vissa hotell, ingenting om gratis dryck eller liknande.
2. Vattnet läcker ut över hela golvet i alla badrum, alla har förberett med badrumsmatta.

Hotell: Clarion Hotel Umeå
Bokat: Standard
Fick: Superior
Övrig info: Receptionist sa grattis på födelsedagen vid incheckning

20260703_171910.jpg
20260703_172018.jpg

Hotell: Clarion Hotel Gillet, Uppsala
Fick: Deluxe
Övrig info: Fick lite välkomstchoklad och Ramlösa, TVn av väldigt gammal kvalitet och på något sätt har dom fått in Youtube på den som funkade sisådär.

20260704_170255.jpg
20260704_170340.jpg

Hotell: Quality Hotel The Box, Linköping
Fick: Standard
Övrig info: Ingen uppgradering, dom sa inget, jag frågade inte, hemsidan verkade visa fullbokat. I juli förra året blev jag inte uppgraderad heller.
Går inte att streama nånting på deras TV.

20260706_204251.jpg
20260706_204339.jpg

Hotell: The Dock Hotel, Södertälje
Fick: Deluxe
Övrig info: Fick välkomstpraliner på rummet. Fick deras högsta rumsnummer i hela byggnaden, nummer 1310.

20260707_150918.jpg
20260707_151047.jpg

Hotell: Clarion Hotel Umeå
Fick: Superior
Övrig info: Bodde på samma hotell igen, fick samma uppgradering som förra gången.

20260708_165933.jpg
20260708_170022.jpg

Datum: 12/7-26
Hotell: Comfort hotel Norrköping
Bokat rum: Compact enkel
Fick: Superior Dubbel

Snygg uppgradering. Hade bokat utan frukost eftersom jag skulle åka väldigt tidigt. Men erbjöds en frukostpåse att ta med, som jag inte behövde betala för, gillades skarpt av mig. :)

Bra utdelning senaste tiden! Funkat fint med sen utcheckning alla gånger vi velat ha det.

Hotell: Home Hotel Fregatten, Varberg
Bokat rum: 2x standard
Fick: 1 Superior och 1 familjerum

Hotell: Home hotel Slottsparken, Linköping
Bokat rum: Standard
Fick: Standard (beklagade vid incheckning att det inte fanns större rum och gav mig lite godis istället och påpekade om gratis läsk)

Hotell: Quality the Weaver, Göteborg
Fick: Superior minst. Avbokade samma dag som incheckning men såg att jag redan var uppgraderad innan incheckning.

Hotell: Quality Royal Corner, Växjö
Fick: Familjerum på 40m2 med väldigt nytt badrum. Skulle förbi Växjö och med pool & lekrum har detta blivit en favorit med sonen! Det här rummet gjorde det ännu bättre.

Hotell: Quality Hotel Sundsvall
Bokat rum: Standard, Mecenat Student 900 kr per natt
Fick: Superior, högsta våning med utsikt mot bron, badrock, en badkar som jag bad om, och en Pommac
Statusnivå: Gold

Jag bor inte ofta på Strawberry nuförtiden. Försöker att få in 6 nätter för att komma upp till 30, med Strawberry Mastercard, för att behålla Gold. Tycker det blir bra utdelning. Jag gör ett inköp på månaden för under 100 kr. Jag betalar inte ens rummet med Strawberry Mastercard eftersom AMEX Platinum PointsPlus ger mig mer värde. Kortet koster 615 kr per år. Fick 535 kr i värde bara på denna vistelsen. Bor även på Comfort Arlanda ett par gånger om året och får alltid en bra uppgradering trots bokning som Mecenat Studen. Så jag behåller nog den så länge jag tror jag kan få in 6 nätter per år i 4 år till. Då blir jag lifetime gold. Bör inte vara svårt så länge sonen bor i Sundsvall. Nu ska man bara fortsätta att hitta distanskurser som intresserar för att behålla Mecenat Student.

Jag vet att man kan skriva in sig på en kurs sedan hoppar av direkt, men då kanske jag tar en plats från någon som verkligen vill ha.

Hotell: Quality Hotel Sundsvall
Bokat rum: Standard, Mecenat Student 900 kr per natt
Fick: Superior, högsta våning med utsikt mot bron, badrock, en badkar som jag bad om, och en Pommac
Statusnivå: Gold

Jag bor inte ofta på Strawberry nuförtiden. Försöker att få in 6 nätter för att komma upp till 30, med Strawberry Mastercard, för att behålla Gold. Tycker det blir bra utdelning. Jag gör ett inköp på månaden för under 100 kr. Jag betalar inte ens rummet med Strawberry Mastercard eftersom AMEX Platinum PointsPlus ger mig mer värde. Kortet koster 615 kr per år. Fick 535 kr i värde bara på denna vistelsen. Bor även på Comfort Arlanda ett par gånger om året och får alltid en bra uppgradering trots bokning som Mecenat Studen. Så jag behåller nog den så länge jag tror jag kan få in 6 nätter per år i 4 år till. Då blir jag lifetime gold. Bör inte vara svårt så länge sonen bor i Sundsvall. Nu ska man bara fortsätta att hitta distanskurser som intresserar för att behålla Mecenat Student.

Jag vet att man kan skriva in sig på en kurs sedan hoppar av direkt, men då kanske jag tar en plats från någon som verkligen vill ha.
Istället för att skriva in dig på en kurs du inte vill gå, så kan du använda Mecenat Alumni-rabatten istället.

Toppen