Diamond-in-the-ruff
Medlem
Så här såg det ut idag bredvid SAS Loungen E-gates.
Jag tänkte fel. E =gamla norrsken. Det verkar bli en i F också?Jag gick just förbi 60 degrees, inte öppet just nu på morgonen men ser ut att vara i bruk och inga Aspire skyltar. E-loungen hade jag missat, med den så blir det två lounger. Antagligen öppnar de snart.
Fick rota en stund, här diskuteras det. Gamla Norrsken, och en yta jag tror är ovanför passkontrollen dvs i F-pirens ”rot”.Jag tänkte fel. E =gamla norrsken. Det verkar bli en i F också?
Har den lilla 60°-loungen i F-piren lagts ner? I så fall har de förmodligen tagit över deras kunder. Enda gången jag varit där flög jag med ANA. Jag har för mig att Qatar och Emirates också använde dem, men är osäker på övriga long haul-operatörer. (Jag är däremot säker på att SAS inte använde dem.)Direkt efter passkontrollen i F:
Visa bifogad bild 176067
Visa bifogad bild 176068
De tar idag Dragon Pass och C-biljetter från ”samarbetsflygbolag” vilket jag inte hann utreda vilka det var. Priority Pass på väg.
Två ”lyxigare områden” som jag antar är de med utsikt mot plattan.
Tyvärr ingen mer recension än det, hade inte access.
Säkerhetsprövning (där registerkontroll ingår) är kopplad till en specifik anställning. Om en säkerhetsprövad person byter anställning inom samma bransch måste ny säkerhetsprövning ske, så vitt jag vet. Så tyvärr är detta ingen genväg. Möjligen kan man undvika detta om den tidigare arbetsgivaren hyr ut personalen, risken är att det ändå krävs ny prövning när man byter till att jobba på annat ställe, för ibland krävs det t.o.m. vid byte av befattning hos samma arbetsgivare.Hörde ett rykte (dock inte från ngn konkurrent) att de ligger efter tidsplanen, framförallt gällande personal. Kanske hoppas man kunna ta över befintlig personal så man slipper den tidskrävande processen med registerkontroll?
Jag fick också höra vilka bolag man redan kontrakterat men tyvärr är ju minnet slut, minns inte vilka![]()
Edit. ovan gäller alltså Aspire, inte 60°-loungen.
Ser ju ut att kunna bli ett stort lyft jämfört med tidigare priority pass lounger! Verkar finnas olika "nivåer" som sagt.Direkt efter passkontrollen i F:
Visa bifogad bild 176067
Visa bifogad bild 176068
De tar idag Dragon Pass och C-biljetter från ”samarbetsflygbolag” vilket jag inte hann utreda vilka det var. Priority Pass på väg.
Två ”lyxigare områden” som jag antar är de med utsikt mot plattan.
Tyvärr ingen mer recension än det, hade inte access.
Såg väldigt bra ut, värden sa att jag gärna fick titta in, men pga brist av tid så blev det bara en trevlig diskussion och bilderna.Ser ju ut att kunna bli ett stort lyft jämfört med tidigare priority pass lounger! Verkar finnas olika "nivåer" som sagt.