Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Flygbolaget som ställer in är alltid skyldiga att boka om, oavsett hur biljetten köpts (award eller cash), oavsett när de ställer in.

Det blir ju 600€ per person med nuvarande bokning, plus att sas bör stå för utgift för mat, dryck (ej alkohol) och boende.

Men ni har rätt att få bli ombokad till Air France. Att få rätt är ju en annan sak dock. Men låter som ett rätt straight forward case utifrån vad du beskriver.
Tack!
Detaljen med att ha rätt och få rätt spelar klart stor roll ibland…

Uppdatering i ärendet.
Efter flertal HUACA där svaret från kundtjänst var att de inget kunde göra (Computer says no) fick jag nu tag i svenska kundservice. Helt plötsligt var det ingen betydelse hur biljetten var betald. Dock verkade hon ha svårt att se ett flertal Air Franceflyg och hänvisade till alternativet med 30 timmar i Paris.
Jag föreslog som ett skott från höften istället att boka in oss direkt på SAS flight mellan LAX och CPH… trodde knappast att agenten skulle ta det på allvar, men! Efter knappande, ett antal hold för kontakt med back office blev vi ombokade, nu med dryga 48 timmars stop over i LAX. Vi hade ursprungligen knappa 24 timmars lay over så det blev ett dygn till där.
Bra lösning från SAS sida även om det innebar rätt många timmars arbete och en satans telefonräkning (provade Viber som funkade tämligen dåligt).
Med denna lösning, har vi fortfarande rätt
till 600€/person i ersättning och hur funkar det med ersättning för mat och hotell? Ett dygn ska vi ju själva stå för.

Uppdatering i ärendet.
Efter flertal HUACA där svaret från kundtjänst var att de inget kunde göra (Computer says no) fick jag nu tag i svenska kundservice. Helt plötsligt var det ingen betydelse hur biljetten var betald. Dock verkade hon ha svårt att se ett flertal Air Franceflyg och hänvisade till alternativet med 30 timmar i Paris.
Jag föreslog som ett skott från höften istället att boka in oss direkt på SAS flight mellan LAX och CPH… trodde knappast att agenten skulle ta det på allvar, men! Efter knappande, ett antal hold för kontakt med back office blev vi ombokade, nu med dryga 48 timmars stop over i LAX. Vi hade ursprungligen knappa 24 timmars lay over så det blev ett dygn till där.
Bra lösning från SAS sida även om det innebar rätt många timmars arbete och en satans telefonräkning (provade Viber som funkade tämligen dåligt).
Med denna lösning, har vi fortfarande rätt
till 600€/person i ersättning och hur funkar det med ersättning för mat och hotell? Ett dygn ska vi ju själva stå för.

Boka hotell och käka mat till rimlig kostnad i LA, så kommer SAS utan några större problem ersätta er för det.

Jag hade också vänt mig till SAS alt försäkringsbolaget för telefonräkningen. Brukar inte vas några problem.

Vi har A330-200 i januari (med 2-2-2) men nu finns iaf hoppet om ett byte till A350 :D
Hittade denna artikeln på nätet. Air France ska ju skrota alla sina a330-200 och dom ska fasas ut under Q1 2027. Det är nog svaret på varför det är a350 från februari och framåt.

Hittade denna artikeln på nätet. Air France ska ju skrota alla sina a330-200 och dom ska fasas ut under Q1 2027. Det är nog svaret på varför det är a350 från februari och framåt.
Får se det positiva att jag då hinner prova AF:s longhaul-flotta (A332 och B772) innan de fasas ut. :)

Börja här:
Klicka sedan i HNL som destination, då är det låsta fältet "förvalt" till Skyteam.

Frågan är inte bara vilka routings som är teoretiskt möjliga utan även vilka som är sannolika att hitta biljetter på. Seattle är absolut bästa alternativet vad jag kan se.

Toppen