Senaste nytt

Uppmärksammas ombord på födelsedag?

Thornado

Medlem
Jag flyger om en knapp vecka med SAS till Seoul tillsammans med min pappa, och han kommer fira sin 75-årsdag ombord. (flyget CPH-ICN går 23.55, så hans födelsedag börjar 5 minuter efter takeoff, vi flyger business).

Är det någon som råkar sitta på en bra kontakt som man kan höra av sig till för att eventuellt få detta uppmärksammat av personalen ombord?
Jag kan såklart prata med crew i samband med boarding, men tänkte mest om det finns någon man kan kontakta i förväg?
Jag förväntar mig inget stort, men vore bara kul med någon liten uppmärksamhet.

Inte ett direkt svar på din fråga - men tänker att ni inte kommer vara som denna killen

Haha, nej, blir det ett nej så kommer vi ha en trevlig resa ändå. Han vet inte ens att vi ska flyga business, så han blir nog positivt överraskad hursomhelst.

Beror nog mycket på vem som tar emot ärendet på andra sidan men jag mailade KLM kundtjänst med vår bokning når vi skulle fira vår bröllopsdag / FruBrandten's födelsedag och vi gick från billigaste ekonomibiljetten till business med flaggor, mat och champagne ombord.

Mailade även guldsupporten på SAS för många år sedan när man fyllde ungdom och fick grattis på födelsedagen med en liten flaska bubbel.

Sen kan ju säkert någon här känna någon ombord så det går att lösa men tips är helt enkelt att maila.

Ps: Har skickat en fråga till två vänner som båda spakar SAS long hual så får vi se. Behöver nog dag / flight etc. PM mig om du vill.

Jag flyger om en knapp vecka med SAS till Seoul tillsammans med min pappa, och han kommer fira sin 75-årsdag ombord. (flyget CPH-ICN går 23.55, så hans födelsedag börjar 5 minuter efter takeoff, vi flyger business).

Är det någon som råkar sitta på en bra kontakt som man kan höra av sig till för att eventuellt få detta uppmärksammat av personalen ombord?
Jag kan såklart prata med crew i samband med boarding, men tänkte mest om det finns någon man kan kontakta i förväg?
Jag förväntar mig inget stort, men vore bara kul med någon liten uppmärksamhet.
Kontaktade SAS kundtjänst några dagar innan en familjemedlem fyllde jämt - enligt dem så fanns det INGET sätt att kontakta besättningen ombord för att meddela detta. Jag tyckte det skulle vara roligt med ett utrop "grattis på födelsedagen". Omöjligt enligt kundtjänst. Jag var inte med på resan så bästa sättet är nog fråga i gate eller direkt ombord.

När jag och dottern flög hem från New York (i business) var det hennes födelsedag. Inget som de automatiskt uppmärksammar, tyvärr. De har personnummerna via passen så hur svårt hade det varit att det flaggats? Menar inte alla, men för barn kanske?

När jag och dottern flög hem från New York (i business) var det hennes födelsedag. Inget som de automatiskt uppmärksammar, tyvärr. De har personnummerna via passen så hur svårt hade det varit att det flaggats? Menar inte alla, men för barn kanske?
Precis. Tidigare fick man ett grattis på födelsedagen mail från SAS och 1000 eurobonuspoäng. Inte mycket men något! :)

När jag flög JAL biz för några år sedan på födelsedagen fick jag en present (a350 modellflyg) och ett handskrivet kort av kabinpersonalen. Mycket fin gest.
Har inte fått samma per automatik hos SAS (inget jag förväntat mig heller) men om man säger till personalen efter boarding kommer de säkert förbi och grattar.

• Gilla
Reactions: hco
Förr (?) i tiden hade Asiana trollande flygvärdinna/or som fixade en liten show ombord till de som fyllde år. Jag lyckades aldrig tajma men såg andra som fick en liten trollerishow på födelsedagen. =)

Inte direkt relevant kanske men kom att tänka på en gång för många år sedan då spenderade jag hela min födelsedag, alla 24 timmar med Emirates, upphämtad hemma med bil vid 23 tiden så födelsedagen startade i loungen i Dubai, flög till London, gick direkt till loungen där och spenderade hela dagen i möte, gick ombord igen vid 8 tiden på kvällen för att flyga tillbaka till Dubai där jag då landar igen dagen efter min födelsedag. Vid boarding i London noterade agenten att det var min födelsedag och sa grattis.

Toppen