Senaste nytt

Statusmatch Eurobonus --> Finnair Plus

Mailet är inte så intressant ändå:

Grattis Förnamn du har nu nått Gold-nivån!

034cf03eb105909ac6a448b8438cd157.jpg

Jag fick personlig svar på min påminnelse också. Det där "du har nått guld" kom några dagar senare -I mitt fall kom det samtidigt som min första finnair flight efter uppgraderingen kom in på kontot, så jag trodde det var den som triggade det.

Har väntat i 25 dagar. Blev till slut framsläppt och fick chatta med en agent som sade att de "jobbar på" min ansökan och att det inte gick att skynda på processen men att allting ska vara klart inom 28 dagar. Agenten kändes inte alls tillförlitlig. Gissar att 4 veckor snart kommer att ha passerat utan att något hänt. Är hittills inte särskilt imponerad av Finnair :(

Min ansökan från 13 April verkade också ha fastnat någonstans i cyberspace. Försökte med chatt på hemsidan men fick bara autosvaret att det inte kunde hanteras den vägen. Valde då att ringa till deras Svenska kundtjänstnummer istället. Valde engelska och kom fram på ca 30 sekunder.

Fick uppge alla uppgifter igen samt hänvisa till när den ursprungliga ansökan gjorts. Ca 12 timmar senare kom ett bekräftelsemejl och appen var uppdaterad med Guld.
Ville säkerställa att allt var i ordning inför nästa veckas resa och då var det gjort. Men svagt av AY att vad det verkar alla (eller väldigt många) av de som sökt måste jaga själv för att få matchen...

Lämnade in ansökan 13 april. Chattade 12.5 med kundtjänst som sade att dom jobbar på och försöker få det på 4 veckor, men lovade inget. Bara att vänta då

Toppen