Joni B Sawne
Medlem
Inte för mig. Går in som shopping. Både igår och idag.Rapport: Betalning med tjänsten som använder Klarna blir fortfarande kontantuttag hos SAS MC även med små belopp.
Inte för mig. Går in som shopping. Både igår och idag.Rapport: Betalning med tjänsten som använder Klarna blir fortfarande kontantuttag hos SAS MC även med små belopp.
Men genererar det poäng?Inte för mig. Går in som shopping. Både igår och idag.
Ja gårdagens köp gjorde det. Det jag handlade idag lär jag kunna se först i morgon. Men i o m att det står shopping också så ser jag inte varför jag inte skulle få poäng. Jag gjorde några förra veckan också och där fick jag poäng. Så nu har jag fått poäng senaste sju dagarna med Klarna via Stadium, Hatstore, Billo och Skistar.Men genererar det poäng?
Intressant. Står det inte kontantuttag i notisen på mobilen vid köpet?Ja gårdagens köp gjorde det. Det jag handlade idag lär jag kunna se först i morgon. Men i o m att det står shopping också så ser jag inte varför jag inte skulle få poäng. Jag gjorde några förra veckan också och där fick jag poäng. Så nu har jag fått poäng senaste sju dagarna med Klarna via Stadium, Hatstore, Billo och Skistar.
Har inte notiser påslagna så jag vet inte. Jag kollar i MC-appen.Intressant. Står det inte kontantuttag i notisen på mobilen vid köpet?
Det är ju framförallt betaltjänsten som använder sig av Klarna som är av intresse. Men då verkar även den fungera för dig?Ja gårdagens köp gjorde det. Det jag handlade idag lär jag kunna se först i morgon. Men i o m att det står shopping också så ser jag inte varför jag inte skulle få poäng. Jag gjorde några förra veckan också och där fick jag poäng. Så nu har jag fått poäng senaste sju dagarna med Klarna via Stadium, Hatstore, Billo och Skistar.
Yes betaltjänsten har fungerat för migDet är ju framförallt betaltjänsten som använder sig av Klarna som är av intresse. Men då verkar även den fungera för dig?
Ja dom har blivit tuffare där Amex. Om det är värt 3% i Betalo? Inte om du bara vill åt EB-poäng, men precis, om du saknar spend för att nå 2-4-1, ska nå guld/diamant eller bara saknar några poäng för att kunna boka en resa är matten ganska enkel:Jag har över 300k spend på Amex Elite och kan inte se att någon av de leverantörer som erbjuder betalning av räkningar med kreditkort är värt det. De flesta ligger väl runt 3%. Har jag missat något eller varför är det fortsatt rätt poppis att använda dessa tjänster? För att man precis ligger under 150k/300k SEK spendkravet?
Nu har jag inte testat sedan i januari, men då blev alla mina betalningar – stora som små – registrerade som kontantuttag och poänglösa. Har du fått poäng för dina kontantuttags-betalningar? Märkligt om det skiljer sig mellan användare?Intressant. Står det inte kontantuttag i notisen på mobilen vid köpet?