Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Men genererar det poäng?
Ja gårdagens köp gjorde det. Det jag handlade idag lär jag kunna se först i morgon. Men i o m att det står shopping också så ser jag inte varför jag inte skulle få poäng. Jag gjorde några förra veckan också och där fick jag poäng. Så nu har jag fått poäng senaste sju dagarna med Klarna via Stadium, Hatstore, Billo och Skistar.

Ja gårdagens köp gjorde det. Det jag handlade idag lär jag kunna se först i morgon. Men i o m att det står shopping också så ser jag inte varför jag inte skulle få poäng. Jag gjorde några förra veckan också och där fick jag poäng. Så nu har jag fått poäng senaste sju dagarna med Klarna via Stadium, Hatstore, Billo och Skistar.
Intressant. Står det inte kontantuttag i notisen på mobilen vid köpet?

Det är ju framförallt betaltjänsten som använder sig av Klarna som är av intresse. Men då verkar även den fungera för dig?

Jag har över 300k spend på Amex Elite och kan inte se att någon av de leverantörer som erbjuder betalning av räkningar med kreditkort är värt det. De flesta ligger väl runt 3%. Har jag missat något eller varför är det fortsatt rätt poppis att använda dessa tjänster? För att man precis ligger under 150k/300k SEK spendkravet?

Jag har över 300k spend på Amex Elite och kan inte se att någon av de leverantörer som erbjuder betalning av räkningar med kreditkort är värt det. De flesta ligger väl runt 3%. Har jag missat något eller varför är det fortsatt rätt poppis att använda dessa tjänster? För att man precis ligger under 150k/300k SEK spendkravet?
Ja dom har blivit tuffare där Amex. Om det är värt 3% i Betalo? Inte om du bara vill åt EB-poäng, men precis, om du saknar spend för att nå 2-4-1, ska nå guld/diamant eller bara saknar några poäng för att kunna boka en resa är matten ganska enkel:

- 2-4-1. Sollkart om du inte kommer kunna nå den med vanlig spend.
- Nå högre nivå (guld/diamant). Halva priset jmf med att köpa dom direkt hos SAS (1 kr per nivåpoäng och 50 öre kr med Amex i Betalo (eller för 45 öre i Billo med SAS MC)
- Poäng saknas för att boka resa. Här betalar du 20 öre/per poäng hos SAS men endast 15 öre/poäng med Amex hos Betalo (eller 11,2 öre/poäng i Billo med SAS MC)

Saknar du poäng = värt att betala räkningar. Annars avstå.

Toppen