Senaste nytt

Minskat resande till USA p.g.a. läget där?

Need A History Of Your Arrivals & Departures?
View your U.S. arrival and departure history for the past 10 years

Har för mig att man såg även in/ut på äldre pass på den sidan förut? Ser bara de jag gjort på just det här passet när jag testar nu, kanske har ändrats?

Byta pass är tämligen betydelselöst för med ditt senaste pass får de fram resor som du gjort tidigare med andra pass.
Det kan man kolla själv också, för 10 år bakåt (om DHS kan se information längre tillbaka i sina dator har jag ingen aning om)

Need A History Of Your Arrivals & Departures?
View your U.S. arrival and departure history for the past 10 years
Är det kopplat till passen, oavsett om det är ESTA eller visum?

Har för mig att man såg även in/ut på äldre pass på den sidan förut? Ser bara de jag gjort på just det här passet när jag testar nu, kanske har ändrats?

Jag ser, precis som det står, alla resor jag gjort de senaste 10 åren.
Under den tiden har jag använt 3 olika pass.
(I övrigt vet jag inte mer än vad som står på den sidan)

Last edited:

ICE agents will be deployed to US airports on Monday to ease long lines​

Trump and border czar Tom Homan confirm plan to assist TSA agents amid partial government shutdown standoff

Hur har folk som rest in/ut nyligen upplevt köerna? Har sett en del uppdateringar från diverse US-flygplatser men inga kommentarer?

Last edited:

Hur har folk som rest in/ut nyligen upplevt köerna? Har sett en del uppdateringar från diverse US-flygplatser men inga kommentarer?
Reste ut från SLC i lördags och tog max 4 min för security, veckan innan ankom jag SFO och där tog immigration i MPC kön typ 5 min. Kanske hade jag bara tur

Ni får nog skilja på immigration och security. TSA jobbar i security och CBP i immigration. De som jobbar med Immigration på flygplatserna är exempt från shutdown.

Kuriosa på SFO är också att de är en av de få stora flygplatserna som inte använder TSA i Security utan de som genomför screening är från ett privat säkerhetsbolag som fortfarande betalar lön. Där kan ni förvänta er normala köer.

Toppen