Senaste nytt

EuroBonus Diamond - lounge vid ankomst

Lite panik ikväll hade lite mail att fixa asap och naturliga behov... efter SK 407 var försenad ikväll.
Helt super att man kan fixa allt detta och samtidigt parera tågen :)

Hoppas att man inte drar in denna också när vi kommer till -3.0 EB.

Äh typiskt! MiniBrandten som väntat på svampsoppa i SAS Guld Lounge på Arlanda sen vi lämnade för 2v sedan så ankommer vi med TK nu... Dvs ingen tillgång till lounge on arrival som jag tolkar det.

Jag ska flyga ARN-EWR som Diamond och har en biljett med United inrikes i USA. Flyget går från Terminal C med United men jag läste att man kan ta bussen mellan terminal C och Terminal B på EWR. Har 4 timmer mellanlandning, inget baggage, osv. Nån som har försökt att komma i SAS loungen vid ankomst på det sättet?

Jag ska flyga ARN-EWR som Diamond och har en biljett med United inrikes i USA. Flyget går från Terminal C med United men jag läste att man kan ta bussen mellan terminal C och Terminal B på EWR. Har 4 timmer mellanlandning, inget baggage, osv. Nån som har försökt att komma i SAS loungen vid ankomst på det sättet?
Du måste igenom immigration, tull osv först. Kommer inte in i terminalen direkt.

Edit: det var kanske inte frågan? Dvs om du kan hoppa direkt från planet in i SAS-loungen (för det är inte möjligt)

Du måste igenom immigration, tull osv först. Kommer inte in i terminalen direkt.

Edit: det var kanske inte frågan? Dvs om du kan hoppa direkt från planet in i SAS-loungen (för det är inte möjligt)
Nej jag tänkte att gå genom customs -> airtrain till C -> säkerhetskontrollen på Terminal C -> bussen från C till B -> SAS Lounge. Och sen bussen från B till C att flyga.

Nej jag tänkte att gå genom customs -> airtrain till C -> säkerhetskontrollen på Terminal C -> bussen från C till B -> SAS Lounge. Och sen bussen från B till C att flyga.
Osäker på om de släpper på dig på bussen till B utan boarding kort till den. De kollar alltid boarding kort och pass när man åker den (eller har gjort tidigare iallafall), men jag har bara faktiskt åkt den med giltigt kort från B.

Osäker på om de släpper på dig på bussen till B utan boarding kort till den. De kollar alltid boarding kort och pass när man åker den (eller har gjort tidigare iallafall), men jag har bara faktiskt åkt den med giltigt kort från B.
Det kan vara värt att försöka passera security på B istället och bara ta bussen en gång. Nu är det ett tag sedan och en annan flygplats men när jag åkte från ORD så var det inga problem att gå igenom och till Polaris för att sen ta bussen till rätt terminal airside, men vill också minnas att de kollade boardingkort för bussen.

Går bussen från B på EWR? Är det inte bara att man kan ta bussen dit och inte där ifrån?

Jag hade oavsett aldrig fått för mig att göra detta. Loungen är milt sagt undermålig och den drivs väl nu av Air France dessutom (men har sas inredning). Några morotsstavar, chips och dryck skulle jag inte åka runt halva EWR för med alla problem som kan uppstå.

Ta något hak i rätt terminal istället, risk du blir nekad entré om du nu skulle lyckas ta dig till B. Tror inte heller de släpper in dig där genom security utan att du högst troligt blir hänvisad till rätt terminal.

Nej, man kan inte ta bussen från B. Man måste gå ut och ta sig tillbaka till C med tåget.

United Airlines Operates a shuttle bus between Terminals A and C from 4:00 am to 12:00 am. In addition, United operates a one-way shuttle bus connecting Terminal A to Terminal B (Gates B60 to B68) and Terminal C to Terminal B (Gates B60 to B68) between the hours of 1:00 pm and 11:00 pm (i.e., customers in Terminal B cannot use the shuttle bus to go to Terminals A and C). This service is free and you will not have to go through TSA security again. The shuttle bus is available at gate A28, B67, and C70 as illustrated in the image above. Please note this shuttle is operated at the sole responsibility of United Airlines and is subject to modification at their discretion.

Toppen