Senaste nytt

Budapest - SkyTeam

Jag tycker att texten är otydlig. Ja, tittar man på logotyperna utan text är slutsatsen är att SAS får inte tillgång. Men om du läser står det A _or_ B. Där B är "transfering mellan följande flygbolag". Alltså logona gäller inte statement A. Det är grammatiken tycker jag.
Och sedan finns verkligheten tyvärr, enligt er ingen lounge. Det kan vara fel skrivet på sidan eller fel tolkad av loungen. Passar in i ämnet "SAS inte gjorde så bra" i alla fall.

Det har stött och blötts många gånger men det är ändå rätt tydligt vad de menar anser jag även om formuleringen alltid kunde vara tydligare. Och man kan göra vilda tolkningar av texten på SkyTeams hemsida som med allt annat, men det ändrar inte innebörden.
Jag tycker att texten är otydlig. Ja, tittar man på logotyperna utan text är slutsatsen är att SAS får inte tillgång. Men om du läser står det A _or_ B. Där B är "transfering mellan följande flygbolag". Alltså logona gäller inte statement A. Det är grammatiken tycker jag.
Och sedan finns verkligheten tyvärr, enligt er ingen lounge. Det kan vara fel skrivet på sidan eller fel tolkad av loungen. Passar in i ämnet "SAS inte gjorde så bra" i alla fall.

Det har diskuterats in absurdum tidigare där folk försökt vrida och vända på orden och göra tolkningar i ens favör.

Det som de menar är att texten gäller för de bolagen som finns angivna med ikoner och inga andra bolag.

Du kan argumentera och slåss för din tolkning att den är rätt, men då sas eller skyteam inte har något globalt avtal för loungen kommer du banks huvudet i väggen ju mer du argumenterat för det.

Du kan ju ställa dig frågan, så som du vill tolka texten, vad har logotyperna för flygbolagen då för mening, varför finns de ens där och skiljer sig mellan lounger man tittar på?

Hur du kan få det till SAS fel förstår jag inte då de inte har köpt access till Lounge och de kan inte påverka hur Skyteam uttrycker sig på sin Lounge finder sida. SAS kan bara ta ansvar för att uttrycka sig "korrekt" på sidor de själva administrerar. Vad något företag eller organisation skriver på en 3e parts sida är utanför SAS kontroll, och är info oklart där bör man vända sig till det företaget i så fall med sin missnöjdhet.

Vill du veta var SAS har Lounge är det bara titta på följande sida

Jag tolkade det som att felet SAS gör är att inte tillhandahålla loungen. För de vore larvigt att hävda att det är deras fel att SkyTeams hemsida är dåligt skriven.
Det är ju snart 10 år sas valt att inte tillhandahålla lounger nu. Men 35 lounger ska ju ha access snart igen, men Budapest var väl inte ett av ställena om jag kommer ihåg rätt.

Man kan så klart tycka att det är dåligt av SAS att inte erbjuda lounge på alla flygplatser de trafikerar, men det måste ju också vara lönsamt.
Det hade varit intressant att veta vilka kriterier SAS har för att bestämma var man ska erbjuda loungetillgång.

Antal avgångar kan säkert vara ett kriterium, men absolut inte det enda.
Priset/kostnaden är så klart ett annat. Jag kan tänka mig att det finns olika prismodeller här, både att man debiteras per individ, men också någon form av "bulkprissättning". Här får man ju då räkna och se om man kan få ihop det utan att biljettpriset blir orimligt högt.

Tredjeparts lounger är ju en sak. SAS egna lounger en annan. Här kan man ju så klart fundera på hur fem avgångar i veckan från Chicago kan motivera en egen lounge. Jag har aldrig varit där så jag vet inte, men man säljer kanske servicen till andra flygbolag så att det ändå går att motivera.

Jag tycker att det hade varit intressant att veta vad som styr detta.

Tredjeparts lounger är ju en sak. SAS egna lounger en annan. Här kan man ju så klart fundera på hur fem avgångar i veckan från Chicago kan motivera en egen lounge. Jag har aldrig varit där så jag vet inte, men man säljer kanske servicen till andra flygbolag så att det ändå går att motivera.
Den loungen har ju funnits länge och var väl den som fler bolag använde innan massa fler lounger öppnade i den delen.

Har varit andra bolag som också nyttjat den loungen historiskt.

SAS hade ju 2 avgångar per dag tidigare och då mer motiverat, men man skulle nog inte öppna en ny nu. Finns säkert något avtal också där man har kostnader x år framåt för loungen oavsett och då bättre drivs den än stänga.

Nu kan vi slappna av :) From 1 oktober finns tillgång till lounge för SAS-resenärer även på BUD, enligt avsnittet om Partnerlounger på SAS.se.

Det står tydligt i listan vilka som gäller from 1 oktober så gissar att de dyker upp eftersom när avtalen är klara.

Toppen