Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Fick juli månads level points idag och beloppet stämmer överens med extrapoängen som jag tjänade in i juli. Juni månads har fortfarande inte krediterats och misstänker att de måste ha missat utbetalningen. Väldigt frustrerande att ständigt behöva jaga och följa upp.
Exakt samma här. Bonuspoäng och nivåpäng kom för juli. (samt april och maj) men bara bonuspäng för juni.

Eftersom inget verkar "laga" sig själv i detta fick jag nu via chatten lagt ett eskalerat ärende på att få det löst. Tror lite på det, men hoppet är det sista som lämnar en.

Jag var i samma situation som flera andra i denna tråd, dvs hade inte fått några level points från Amex för just juni månad. Eftersom jag har brytdatum för mitt statusår 30 juni, saknade några tusen poäng för att komma upp i 45k och är på år 8/10 för LTG var jag angelägen om att få in poängen.

Mailade till SAS guldservice häromdagen och förklarade situationen. Dagen efter var det löst - har fått poängen manuellt inlagda.

Jag var i samma situation som flera andra i denna tråd, dvs hade inte fått några level points från Amex för just juni månad. Eftersom jag har brytdatum för mitt statusår 30 juni, saknade några tusen poäng för att komma upp i 45k och är på år 8/10 för LTG var jag angelägen om att få in poängen.

Mailade till SAS guldservice häromdagen och förklarade situationen. Dagen efter var det löst - har fått poängen manuellt inlagda.
Så du behövde inte kontakta AMEX m.a.o?

Så du behövde inte kontakta AMEX m.a.o?

Jag gjorde det i mitten på juli, se nedan.

Jag pratade med dem idag (innan jag kom på att söka info här på BC). Beskedet jag fick var att många var drabbade, att de jobbade på problemet, att nivåpoängen skulle bakdateras så att de registrerades under rätt månad, och att allt detta skulle vara fixat "by the end of this month".

Men nu i början av augusti hade ju "the end of this month" passerat med råge så då tyckte jag det var bättre att prova med nån annan :)

Inget svar från Amex efter en vecka. Mailade guldmailen igår kväll och förklarade läget. Fick svar idag och de gjorde en manuell insättning som motsvarade juni månads level points från Amex. Mycket snabbt hanterat och skönt att slippa bråka med Amex.

Inget svar från Amex efter en vecka. Mailade guldmailen igår kväll och förklarade läget. Fick svar idag och de gjorde en manuell insättning som motsvarade juni månads level points från Amex. Mycket snabbt hanterat och skönt att slippa bråka med Amex.
Mailade också SAS nu, hoppas på samma snabba svar som för dig.

Toppen