Senaste nytt

Vad händer med SAS och Eurobonus när Air France/KLM köpt in sig?

Eftersom planen verkar vara att integrera Eurobonus fullt ut med Flying Blue verkar det helt osannolikt att man kommer att kunna fortsätta jaga LTG, inom ramen för Flying Blue, efter sammanslagningen. Ni som redan uppnått LTG kan säkert räkna med någon form av kompensation, typ 2 fria år, som någon skrev här tidigare. Vi får vara tacksamma för den tid som varit.

Eftersom planen verkar vara att integrera Eurobonus fullt ut med Flying Blue verkar det helt osannolikt att man kommer att kunna fortsätta jaga LTG, inom ramen för Flying Blue, efter sammanslagningen. Ni som redan uppnått LTG kan säkert räkna med någon form av kompensation, typ 2 fria år, som någon skrev här tidigare. Vi får vara tacksamma för den tid som varit.

Fundering för egen del.
Pensionär sedan 10-tal år med LTG.
Gör 6-8 nöjesflygningar /år främst Sydeuropa samt Hockey tur till USA/Kanada.
Har varit 100% lojal mot SAS (och tidigare *A) pga förmånerna.
Om det nu bir som flera förmodar att LTG försvinner, vad göra?

Acceptera och försöka gneta ihop någon resa på Flying Blue?
Damma av mitt gamla M&M kort och börja flyga *A igen? ?
Göra som de flesta i vänskapskretsen. Boka billigast möjliga och köpa tilläggstjänster som lounge och fast track. ?
Andra alternativ?

Har ju genom åren blivit bortskämda med guld förmånerna och blotta tanken på att stå i en kilometerlång charter incheckningskö på t.ex LPA gör nog att jag faktiskt hellre avstår resandet.
Klagar inte, har varit en ynnest att ha haft förmånerna under dessa 10 år. Uppskattat det mer nu än under de åren jag reste i tjänsten och tog allt för givet.

Hade jag vetat att SAS skulle in i SkyTeam och Eurobonus slås ihop med Flying blue hade jag ALDRIG jagat LTG.

Har ju genom åren blivit bortskämda med guld förmånerna och blotta tanken på att stå i en kilometerlång charter incheckningskö på t.ex LPA gör nog att jag faktiskt hellre avstår resandet.
Boka Business med det bolag som för tillfället är billigast och skit i lojaliteten. Visst kostar Business lite mer men med såpass få flygningar är det rätt dyrt att försöka jaga status. (om du inte har hög spend på kreditkort, förutsatt att det blir kvar).

Jag skulle sitta lugnt i båten och fortsätta åka sas fram tills vi vet. Och om resultatet blir att LTG försvinner om ett par år, så skulle jag då byta till ovan.

Tänk positivt, tex FBG har tillgång till lounge på i stort sett ALLA ställen AFKLM flyger till/från och som Jonas skrev billigare awards i vissa fall.

Vi kommer nog också se att SAS övertar vissa av KLMs linjer till AMS tex LPI och AES.

Jag ogillar att Eurobonus försvinner. Förutom försämrande av flera nuvarande förmåner (jämför nu Diamant/Platina) så har man som SAS-resenär en viss koppling med Eurobonus. Jag är en av tio(?)-tusentals diamantkunder och det vet personalen. Jag vill inte vara en av hundra(?)-tusentals platinakunder.
SAS är att komma hem när man är utomlands. SAS är att veta att jag får skandinavisk service i luften, partners, på marken, på telefon, osv. Jag förstår att vi inte talar nu om att SAS skulle försvinna, men jag menar på att Eurobonus är så starkt kopplat till SAS.

Fundering för egen del.
Pensionär sedan 10-tal år med LTG.
Gör 6-8 nöjesflygningar /år främst Sydeuropa samt Hockey tur till USA/Kanada.
Har varit 100% lojal mot SAS (och tidigare *A) pga förmånerna.
Om det nu bir som flera förmodar att LTG försvinner, vad göra?

Acceptera och försöka gneta ihop någon resa på Flying Blue?
Damma av mitt gamla M&M kort och börja flyga *A igen? ?
Göra som de flesta i vänskapskretsen. Boka billigast möjliga och köpa tilläggstjänster som lounge och fast track. ?
Andra alternativ?

Klagar inte, har varit en ynnest att ha haft förmånerna under dessa 10 år. Uppskattat det mer nu än under de åren jag reste i tjänsten och tog allt för givet.
Sitt i båten tills vi har faktisk info att agera på.

Toppen