Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Behöver du kundtjänst i så stor utsträckning att det är värt vad det nu kostar dig att gå från guld till diamant? Om det nu är någon större skillnad ens.
Jag behöver kundtjänst i stor utsträckning ändå. Jag har mycket poäng, jag bokar många bonusresor och ofta är vi komplicerande nog 3 pers i poängbokningarna.

Kostnaden för att bli Diamond är att jag behöver boka en revenue business till USA innan nyår och skita i poängbokning som jag annars hade kunnat göra.

Jag har landat i att jag måste bli Diamond för att kunna få någon som helst kundtjänst.

Jag har varit Gold i sex år men nu är kundtjänsten på så bedrövligt låg nivå att jag inte ens kan få hjälp.

Jag vågar inte ens räkna på hur många timmar och dagar jag lägger på att förklara för telefonisterna hur vi ska göra den personens jobb. Ett jobb som ändå slutar i skit i 95 procent av fallen.

Jag är rädd att jag jobbar över 10 % med att jaga SAS, och det håller fan inte längre då det går ut över mitt riktiga jobb.

Så min fråga: Får man en kundtjänst som är kapabel att göra sitt jobb om man är Diamond? Ska jag gå för Diamond eller bara helt ge upp förhoppningen om att ha tillgång till en kundtjänst?

Som Diamantmedlem i tio år kan jag garantera dig att kundtjänsten suger ändå och jag är helt övertygad om att den premiumtjänst SAS säger sig erbjuda diamantmedlemmar inte finns annat än i huvudet på VD.

Källa: Egna erfarenheter och byggda på vad en kundtjänstmedarbetare som blivit uppsagd på ett av deras outsourcade kundtjänster berättade på Reddit (i en sedan borttagen tråd).

Som Diamantmedlem i tio år kan jag garantera dig att kundtjänsten suger ändå och jag är helt övertygad om att den premiumtjänst SAS säger sig erbjuda diamantmedlemmar inte finns annat än i huvudet på VD.

Källa: Egna erfarenheter och byggda på vad en kundtjänstmedarbetare som blivit uppsagd på ett av deras outsourcade kundtjänster berättade på Reddit (i en sedan borttagen tråd).
Tack för svar!

Men fan, då ger jag i stället upp alla förhoppningar om att någonsin ha tillgång till en vettig kundtjänst igen. Underbara SAS,

Har 4 kommande bokningar med SAS. Samtliga bokningar syns i appen på telefonen, dock syns ingen av bokningarna på webbsidan. De syntes på webbsidan igår morse men inte igår eftermiddag eller idag. Någon fler med samma problem?

Har 4 kommande bokningar med SAS. Samtliga bokningar syns i appen på telefonen, dock syns ingen av bokningarna på webbsidan. De syntes på webbsidan igår morse men inte igår eftermiddag eller idag. Någon fler med samma problem?
Jag ser mina kommande både i appen och webben

• Gilla
Reactions: SDL
Jag var tvungen att logga ut och logga in igen för att min kommande bokning skulle synas på hemsidan.

• Gilla
Jag var tvungen att logga ut och logga in igen för att min kommande bokning skulle synas på hemsidan.
Ja, det har jag sett på senare tid också. Jag är inloggad på övriga delar av hemsidan, men bokningslistan tror jag varit utloggad. Trodde först att det hade med cachning att göra, men såg annan aktivitet uppdateras i det läget innan jag hann logga ut+in igen igår kväll.

• Gilla
Jag har landat i att jag måste bli Diamond för att kunna få någon som helst kundtjänst.

Jag har varit Gold i sex år men nu är kundtjänsten på så bedrövligt låg nivå att jag inte ens kan få hjälp.

Jag vågar inte ens räkna på hur många timmar och dagar jag lägger på att förklara för telefonisterna hur vi ska göra den personens jobb. Ett jobb som ändå slutar i skit i 95 procent av fallen.

Jag är rädd att jag jobbar över 10 % med att jaga SAS, och det håller fan inte längre då det går ut över mitt riktiga jobb.

Så min fråga: Får man en kundtjänst som är kapabel att göra sitt jobb om man är Diamond? Ska jag gå för Diamond eller bara helt ge upp förhoppningen om att ha tillgång till en kundtjänst?

Jag förstår ditt problem, men samtidigt kan jag undra vad som är så krångligt och fel så att man måste kontakta kundtjänst så pass ofta.
Jag har ringt kundtjänst en gång hittills i år

Häller man kaffe på pax kan de få för sig att stämma SAS på tio miljoner dollar.

Även mannen stämmer för en miljon pga uteblivna äktenskapliga tjänster från kvinnan.

Det ser inte så roligt ut iofs:

Lite osäker på om jag skulle posta det här eller gråta ut i kvällspressen tråden.

• Sad
Reactions: ekf
Toppen