Senaste nytt

[Ekonomiklass] Barcelona-Auckland T/R, 4700 SEK, British Airways och Cathay Pacific

Jag kan också rita gcmap, men kan du hitta en fungerande rutt på ITA Matrix?

Och kan du få dem utan ett longhaul segment i economy?

Mina skills i ita-matrix är inte de bästa så jag gav upp efter några försök.
Men om routing-reglerna är som de står angivna, kan inte en duktig TA försöka boka en sådan resa i så fall?

Jo, det är möjligt att en TA kan fixa det. Det ska ju gå. Får väl ta och kolla tillgängligheten på alla flighter och ringa BA imorgon. Kan ju iaf sätta en bokning on hold.

Här kommer en rutt utan long haul economy

Inklusive stopover i SYD ca +500 SEK

bcn-hkg.jpg

Jag får upp den för 11084 och utan byte till LGW på hemresan. Den här faren kan man göra mycket skoj med tror jag. Synd bara att det fortfarande är mer kostnadseffektivt att åka ARN-HNL i C...

Men det som är riktigt skoj med denna fare är att man får ta obegränsat med stopovers och att minimum stay säger:

Fare rules skrev:
TRAVEL FROM LAST INTERNATIONAL STOPOVER MUST COMMENCE NO
EARLIER THAN THE FIRST SUN AFTER DEPARTURE OF THE FIRST
INTERNATIONAL SECTOR.

Så det är helt OK att köra massor av stopovers och sedan bara vända i HKG. ;)

Jo, det är möjligt att en TA kan fixa det. Det ska ju gå. Får väl ta och kolla tillgängligheten på alla flighter och ringa BA imorgon. Kan ju iaf sätta en bokning on hold.

Man ringer väl inte flygbolaget när det är en mistake fare? Antagligen var meningen att priset skulle gälla BCN-LHR-HKG utan kreativ routing...

Inte säker på att de skulle reagera på en sådan här fare. Priset är inte orimligt lågt för destinationen.

Men givetvis tänker jag inte chansa utan möjligen ringer jag dem 6/2 så att det blir dagen innan tariffen försvinner oavsett. Har iofs inte kollat hur den ser ut efter 7/2.

10-12 h i WT är väl OK men det dubbla låter rätt tufft !? Skall man sedan göra turen som
en TP-run och i princip bara vända i SYD eller AKL så känns det nästan oöverstigligt ?
Fördelen är ju att kostnaden är "bara" hälften mot HNL.

Toppen