Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Jag tycker att det låter som goda nyheter. Färre att konkurrera med om businessplatser räknar jag med.
Fast det beror väl lite på hur Premium innehavarna gör - om alla (eller åtminstone de flesta) går över från Premium till Elite vilket jag gissar att AMEX vill så får ju betydligt fler resenärer 2 vouchers per år att bränna iväg (beroende på spend givetetsvis). Eller tänker jag galet?

Sen är ju tillgången till biz platser inte den bästa nu

Det beror såklart på vilken av de två trenderna som vinner. Jag har anekdotiska minnen av att väldigt många 241 går åt till flygningar i ekonomiklass. De flesta människor lever liv som gör att de inte fullt ut kan optimera.

Jag tycker återigen att det viktigaste är budskapet är att ditt värde är vad du spenderar NU. Mer pengar på kortet ger mer förmåner. Precis som hos flygbolag...

Det är klart att på samma vis tjänar de som kan ta jobbkostnader på privata kortet mest på detta precis som de som reser i jobbet på dyra biljetter tjänar mest på intjäning per spenderad krona där.

1737557725944.png

Men vad gäller för First Class?

Såg att man får 20 000 bonuspoäng om man uppgradera till elite från premium innan 3 mars. Är det standard eller bättre än vanligt? Vågar man vänta på ännu bättre uppgraderingserbjudande?

Lockar ju faktiskt om man då får 20k statuspoäng, 20k bonuspoäng och sen 6 nivåpoäng/100 från 1a april.

Toppen