Senaste nytt

Hjälp! e-mail adress till Lufthansa - försenat bagage (senator)

Vår 3 mån resa Malaysia/Vietnam har inte börjat så bra, bagaget följde inte dit vi åkte. Verkar som det blivit fel adresserat till slutdestination Singapore istället för till Kuala Lumpur som det skulle vara. När jag försöker anmäla försenat bagage i LH's e-formulär och lägger in bokningsnummer så fylls information in automatiska med bl a slutdestination Singapore vilket alltså borde vara Kuala Lumpur och det går inte att ändra så kommer inte vidare. Skulle därför behöva en email adress för att nå LH då det blir dyrt att ringa. Något annat tips på vad jag kan göra (vi är SEN resp. FT)? Har en anmälan om försenat bagage från ankomsten till Kuala Lumpur. Ska väl anmälas till hemförsäkringsbolaget och kreditkortsbolaget också, något mer? All hjälp och tips mottages tacksamt är lite stressande det här. Bagaget har nu varit försenat i 36 tim. Åkte med LH, ARN-FRA-SIN och sedan SCOOT SIN-KUL, bokningen är hela vägen ARN till KUL.

Ha koll på max gräns på dina kostnader och ta det när du kommer hem. Du kan bara välja en hemförsäkring eller kreditkort.
Lycka till och njut av semestern.
//Snöiga Sverige.

Det är flygbolaget som du flyger med sista sträckan som är ansvarig för ditt bagage har jag fått lära mig så kanske ska du försöka scoot också och se om de kan hjälpa dig?
Ersättningsmässigt så är det som ska ersätta dig iaf.

Ha koll på max gräns på dina kostnader och ta det när du kommer hem. Du kan bara välja en hemförsäkring eller kreditkort.
Lycka till och njut av semestern.
//Snöiga Sverige.
Nja... hemförsäkringen (både IF och TryggHansa (har haft flera bagageförseningar)) rekommenderade mig att även ta kontakt med kortutgivaren för anspråk.
Amex rekommenderade mig att ta kontakt med hemförsäkringen så min erfarenhet är att det inte är den ELLER den.

Nja... hemförsäkringen (både IF och TryggHansa (har haft flera bagageförseningar)) rekommenderade mig att även ta kontakt med kortutgivaren för anspråk.
Amex rekommenderade mig att ta kontakt med hemförsäkringen så min erfarenhet är att det inte är den ELLER den.
Man kan inte få dubbel ersättning, men om man får max 2000 på hemförsäkring och max 3000 på kortförsäkring och man hade utgifter på 4000 kan man få 2000 från båda.

Om man hade utgifter på 2000 kan man inte få 2000+2000 i ersättning.

Trist situation.

Vad står som destination på baggagekvittot?

Att LH systemet säger destination Singapore kan nog stämma från deras sida, då lämnade de över till Scoot.

Det stod Singapore.....
Då är det nog så att väskorna väntar på er i Singapore, tyvärr. Kanske skulle fungerat med interline LH till Scoot men är de inte taggade så blir det svårt…
Frågan är om du framgångsrikt kan skylla på incheckningsagenten på Arlanda, eller om det faller på eget ansvar att dubbelkolla.

Tur ni är borta länge, se det som ett äventyr att åka ner och hämta väskorna ;)

Toppen