Senaste nytt

23h layover i Los Angeles, vad ska vi se och göra?

Tjena LA proffs!

Jag och frugan har en lång layover i LAX, landar 18:50 och nästa flyg avgår 17:40 dagen efter. Det är första gången för oss i LA så vi mottar gärna tips på saker vi måste se/göra?
Vi planerar att ta in på ett hotell nära flygplatsen, Hilton eller liknande - verkar som att det finns shuttle buss till hotellen, vilket är smidigt. Sedan Uber/lyft för att ta oss runt. Kom gärna med tips här också!

Med tanke på tiderna vi har att hålla oss till så blir det nog endast en sen middag dagen vi landar, och sedan en förmiddag/eftermiddag av sight-seeing. Vi tänker att vi vill vara på flygplatsen 3h innan avgång för att inte stressa, samt att njuta av Centurion-loungen (håller tummarna för minimal kö).

Kom med era bästa förslag och tips!

Hilton vid flygplatsen är helt ok, går shuttle ofta. Vill ni ha lite butiker/mat nära så skulle jag i så fall rekommendera El Segundo och hotellen där nära Sepulveda Ave.

Taxibil till Manhattan Beach är trevligt, finns helt okay restauranger där, även om det kan vara pricey.

Ni nämner inte när på året det är, men brukar fortfarande vara behagligt vid jul för oss svenskar.

Ni kommer inte hinna så mycket dag 2. Gå stranden från Marina del Rey bort mot Santa Monica pier.
Sen om ni gillar flyg och burgare är det obligatoriskt med In-N-Out vid LAX innan ni flyger vidare.

Tack för tipsen. Du menar hotellet DoubelTree by Hilton El Segundo? Ska kika på det. Är aningen billigare än det jag har bokat just nu, Curio Collection by Hilton.

Sorry! Det är tidig Februari som gäller. Kan tillägga att detta är en layover på hemresan, efter att förhoppningsvis genomfört en (dyr) vistelse i Bora Bora. Så jag hoppas på att hålla igen kostnaderna liiitee då jag väntar mig att bli ruinerad efter Bora Bora. Men självklart vill man ta tillfället i akt och njuta av vad LA har att erbjuda :)

Tack så mycket, ska kika på dina förslag!

Tack för tipsen. Du menar hotellet DoubelTree by Hilton El Segundo? Ska kika på det. Är aningen billigare än det jag har bokat just nu, Curio Collection by Hilton.
Det finns massa hotell där omkring, jag brukar ta det som är billigast av kedjehotellen (söka via hotels.com).
Det ligger ett Ralphs där om man har behov av att köpa lite dryck/mat/snacks att ha under vistelsen. Känner man för lite nattliv kan man gå in till El Segundo "centrum" där det finns lite barer mm.

LA är gigantiskt, man behöver åtminstone en vecka om man ska se allt. Välj ut vad ni vill göra och bo nära det.
Personligen gillar jag närheten till stränderna och då är flygplats/El Segundo bra ställen att utgå ifrån. Med så kort tid vill ni inte köra bil flera timmar för att besöka ställen heller.

Gillar ni hockey och LA Kings ligger deras träningsarena precis bakom HGI LAX/El Segundo.

Eftersom det är första gången skulle föreslå lite sightseeing vid Santa Monica Pier + närliggande gågator (väldigt få sådana i LA) där ni kan äta. Pieren är ofta med i filmer och kan ha varit kul att ha sett. Ser ut att ta en kvart med bil/uber från El Segundo.

Eftersom det är första gången skulle föreslå lite sightseeing vid Santa Monica Pier + närliggande gågator (väldigt få sådana i LA) där ni kan äta. Pieren är ofta med i filmer och kan ha varit kul att ha sett. Ser ut att ta en kvart med bil/uber från El Segundo.
Ja, Santa Monica Pier är högt upp på listan av kandidater. Som Palmen skriver ovan så kanske man ska gå standen från Marina del Rey mot Santa Monica P.
Tack för förslaget! :)

Naturligtvis ska ni kolla in dinnershow Medievaltimes!

Jag var, faktist, på väg dit bara för att ha levt Cable Guy liv. Men 1h med bil enkel väg fick mig, tyvärr, att stanna i Marina del Rey.

Toppen