Senaste nytt

[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Turkish Airlines 6.615 SEK inkl. skatt

Det här priset finns på så många marknader att jag inte tror det är ett felpris. Ombokning innan avresa ska alltså gå enligt endast ombokningsavgift så länge priset inte har höjts.

Anders skev att uppgrdering från BKK var gjord för 30 000 EB poäng. Får man uppgraderingen bekräftad innan avresan?
Får man även sträckan IST-ARN uppgraderad?

Har det svårt o boka det här. Har hittat lediga platser med ITA med /F tk..ASEZPXRT. T.ex: Jan 3 - Jan 16.

Kan inte boka på expedia el vayama, TKs egen.

Tips?

Har det svårt o boka det här. Har hittat lediga platser med ITA med /F tk..ASEZPXRT. T.ex: Jan 3 - Jan 16.

Tips?
HIttar du inte heller på Turkish hemsida kan du prova att ringa dem eller en resebyrå. Observera också att den tillgänglighet ITA ser i USA inte behöver vara samma som du ser i Sverige.

det här priset finns på så många marknader att jag inte tror det är ett felpris. Ombokning innan avresa ska alltså gå enligt endast ombokningsavgift så länge priset inte har höjts.

Kod:
STOBKK-TK 20sep11      *rule display*     tariff 0004 rule seby 
* add applicable tax * fed insp fees *                          
   -fare basis         sek       nuc                ptc  ft  gi 
asezpxrt        r      [B]3715[/B]    599.94               adt  ex  eh 
asezpxrt/ch25   r      2790    449.92               cnn  ex  eh 
asezpxrt/ch25   r      2790    449.92               unn  ex  eh 
asezpxrt/ch25   r      2790    449.92               ins  ex  eh 
asezpxrt/in90   r       375     59.90               inf  ex  eh 
asezpxrt/sb25   r      2790    449.92               dis  ex  eh 
asezpxrt/zz15   r      3160    509.82               yth  ex  eh 
asezpxrt/sd15   r      3160    509.82               stu  ex  eh 
asezpxrt/cd15   r      3160    509.82               snn  ex  eh 
booking codes        a                                          
industry fare type - zpx - premium economy instant purch        
mpm - eh  7314 via eastern hemisphere

Det ser ut som om de har rättat till så att inte "Mistake fare" längre och nu finns det barn- och spädbarnpriser som är baserat av 3.715 SEK. (Så var det inte förr. Se det första inlägget)

Tips?

Flygningarna på Istanbul -> Bangkok på 2012-JAN-03 och Bangkok -> Istanbul på 2012-JAN-16 är opererade av Airbus 340.
Om jag har förstått rätt, än så länge finns det Economy Comfort endast på Boeing 777-300ER(77W).
Kan det vara orsaken?

Sedan vet jag inte varför Turkish Airlines skapat A klass inventory på Airbus planer som (än så länge) inte har några Economy Comfort.

Jo, AHO har rätt. Comfort Class finns endast på Boeing 777-300ER. IST-BKK och vv trafikeras endast 3 gånger/vecka, tror jag, dom andra avgångarna med 330 och 340.

Tar och kapar tråden lite.

Jag har fått erbjudande om en flight PEK-IST-GOT i Comfort Class för att komma hem och fira jul - kan jag förvänta mig en likadan setup på den sträckan?

Hur är setup:en inom Europa?

Last edited:
Tar och kapar tråden lite.

Jag har fått erbjudande om en flight PEK-IST-GOT i Comfort Class för att komma hem och fira jul - kan jag förvänta mig en likadan setup på den sträckan?

Hur är setup:en inom Europa?

Mellan Peking och Istanbul körs av deras nya Boeing 777-300ER(77W) som har Economy Comfort. Så det måste vara samma sort stolar som visas på min första inlägg.

Det finns ingen Economy Comfort inom Europa(eller mellan Turkiet och Europa). Så länge de inte kör deras 77W till Göteborg, är det bara vanlig ekonomiklass. (vilket är inte så illa)

Finfint! Då får det bli att boka detta, kul att testa ett nytt bolag och ny transitort.

(Inom Europa är ju kanske fel att skriva, tack för rättelsen :) )

Toppen