Senaste nytt

Tillgång till Swiss Lounge i Zürich med flickvän OCH svärmor? (Lufthansa Senator/ SAS Gold status)

Pajamas01

Medlem
Hej. Jag söker tips på hur jag bäst får in flickvännen OCH svärmor i Swiss Star Gold-loungerna i Zürich. Vi flyger i ekonomi så behöver komma in på status. Jag har tagit svängen genom E-piren några gånger, och det vore kul att visa svärmor en bra lounge. Det ser ut som att man max får ta med sig en gäst, oavsett om jag använder min SAS Gold-status eller Lufthansa Senator-status. Hur hade ni löst detta?

Ska jag ta med mig flickvännen in i A/D-loungen och sedan gå ut och ta svärmor till E och sedan tillbaka och hämta upp flickvännen? Det här är i augusti så innan SAS lämnar.

Hej. Jag söker tips på hur jag bäst får in flickvännen OCH svärmor i Swiss Star Gold-loungerna i Zürich. Vi flyger i ekonomi så behöver komma in på status. Jag har tagit svängen genom E-piren några gånger, och det vore kul att visa svärmor en bra lounge. Det ser ut som att man max får ta med sig en gäst, oavsett om jag använder min SAS Gold-status eller Lufthansa Senator-status. Hur hade ni löst detta?

Ska jag ta med mig flickvännen in i A/D-loungen och sedan gå ut och ta svärmor till E och sedan tillbaka och hämta upp flickvännen? Det här är i augusti så innan SAS lämnar.
Du bryter mot T&C och riskerar att få ditt Senator/EBG [det av dem du använder för lounge access] avstängt om du utför föreslagen manöver.

Fundera på om det värt att riskera. Det går att betala för en extra gäst till Business loungen för situationer som du beskriver, undersök med Swiss om det även gäller Senator och sen m du kan betala för en extra gäst.

Köp loungetillgång i Businessloungen för ytterligare en gäst och strunta i myglet, 49 CHF.

Köp access är enda lösningen.
De kommer se att du redan gästat en person om du försöker gästa en andra person till loungen.

Reglerna är uppsatta av en anledning, bara att betala för gäst 2, eller om du har extrem tur att någon annan ska med samma flight som er och vill gästa en person.

Man kan alltså fråga snällt om det går att gästa en extra, men de är inte direkt kända för att tumma på reglerna.

Tack allihopa för era svar! Visste inte att det gick att köpa sig in i businessloungen så vi kör på det! Om de båda orkar så blir det nog en tur över till E-piren eftersom vi har så gott om tid.

Tack allihopa för era svar! Visste inte att det gick att köpa sig in i businessloungen så vi kör på det! Om de båda orkar så blir det nog en tur över till E-piren eftersom vi har så gott om tid.
Med den automatiska passkontrollen brukar det ta Max 2 minuter, den manuella ca 15-20 minuter. Hade tyvärr med barn förra gången och man måste vara 18+ för den automatiska

Med den automatiska passkontrollen brukar det ta Max 2 minuter, den manuella ca 15-20 minuter. Hade tyvärr med barn förra gången och man måste vara 18+ för den automatiska
Tackar för informationen! Jag har bara sett den automatiska när jag åkt från E-piren, aldrig när jag åkt till. Skönt att veta!

Någon som har erfarenhet av om dom brukar kunna släppa in 5 pers i Senatorloungen om alla 5 flyger C och 2 av 5 resenärer är Star Alliance Gold?
Om jag förstår reglerna rätt borde väl 2 stycken få gästas in så det är om dom är sjyssta och släpper in femte personen också utan status?

Toppen