Senaste nytt

Flygpriser till Nordkorea

Palazzi

Medlem
Fantastisk blogg!

Min favorit är: " Uppe på en höjd vid statyn - så var det några nyfikna koreaner som smög på mig. Jag satte mig på huk för att "locka" dem till mig"

Känns lite hemskt... Man kan nästan tro att det är ekorrar eller liknande han försöker locka till sig.

Det är nästan ogreppbart att försöka sätta sig in i nordkoreanernas livssituation
 

Snosken

Medlem
Nån som vet om Hotell Ryugyong är färdigbyggt nu? Dom skulle ju försöka ha det klart till 100 års jubileet?
 

Rich

Medlem
Har länge drömt om att besöka Nord Korea, men konstigt nog så är ingen av mina vänner intresserade :( Såg idag en dokumentär om en läkare som reste till landet och utförde 1000 ögonoperationer på blinda personer på 10 dagar. Efter de lyckade operationerna så tackade en efter en gråtande ett porträtt av Kim Jong Il för att han botat dem. Läkaren kan väl inte ha förväntat sig annat men måste kännas lite drygt att ha gjort 100 operationer per dag och Kim Jog Il får all cred.
 

Dr. Miles

Expert
Snart kanske kan vi ha liverapportering frång Nordkorea?

India Times skrev:
BEIJING: Foreigners visiting North Korea can now take their own mobile phones into the country, Chinese state media reported Sunday, citing an employee with the operator of the country's mobile network.

A technician with Koryolink, the North Korean-Egyptian joint venture that operates the 3G phone network, told China's official Xinhua news agency that the move took effect on January 7.
Foreigners can now take own phones to North Korea: Xinhua - The Economic Times
 

Nemo

Medlem
Finns även rundresa om man vill se det genuina Nordkorea (tex barnpalats där ungdomarna drillas, besöker en kolchos)
Flyg Stockholm / Köpenhamn/ Oslo/ Göteborg - Pyongyang via Beijing med Air China. Avresa 25APR2013 samt aug och sep.
Resa - Rundresa i Nordkorea
1 månad för visum (tidigare 3 månader). Grundpris 23.850 kr (misstänker att det är monkey).
 
Last edited:
Toppen