Senaste nytt

Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september

Jag tycker för övrigt att det är väldigt dålig tillgång med just nu, speciellt då jag åker från GOT.
Ja, tack vare den här tråden så började jag också leta lite med utgångspunkt GOT. Jag har hittat en del i Go och Plus till nordamerika, men ingen business.. fast det beror nog mest på att jag inte sökt tillräckligt mycket, känner igen fenomenet från när jag samlade EB-poäng senast (för några år sedan).

Kan vi inte diskutera trådens ämne istället för hur länge någon varit medlem? Vad tillför det?

Jag tycker för övrigt att det är väldigt dålig tillgång med just nu, speciellt då jag åker från GOT. Själv ångrar att man inte bokade first dom första dagarna, men hoppas att SAS får ordning på sina system. Det känns ju som att det är många barnsjukdomar fortfarande.

Att lägga till anslutning i efterhand med SAS i plus har gått bra för mig när jag bokat från någon av de större ST-hubbarna, och för att komma till t.ex CPH för resa med married segments. Så det är inte helt kört.

Jag tänkte att det närmar sig att boka höstresa 2025, så gick in igår och sökte på alla destinationer jag kom på i USA (DFW, DTW, NYC, BOS, SLC, LAS, LAX, SFO, DEN, MIA, MCO, TPA, PHX, etc) samt CPT och MLE. Hittade inget, och började successivt gå bakåt i tiden från mid-september till juni 2025, för att hitta mönster (”hur långt i förväg släpper skyteam?”) och fick en chock över att det inte fanns nåt alls som gick att boka i det nya regelverket. Började då leta Asien mm o hittade inget där heller.

Kort svar - letar efter 2 biz-biljetter till USA, helst nån varm destination, september 2025 :)
Från Sthlm?
Hur många platser?

Jag tänkte att det närmar sig att boka höstresa 2025, så gick in igår och sökte på alla destinationer jag kom på i USA (DFW, DTW, NYC, BOS, SLC, LAS, LAX, SFO, DEN, MIA, MCO, TPA, PHX, etc) samt CPT och MLE. Hittade inget, och började successivt gå bakåt i tiden från mid-september till juni 2025, för att hitta mönster (”hur långt i förväg släpper skyteam?”) och fick en chock över att det inte fanns nåt alls som gick att boka i det nya regelverket. Började då leta Asien mm o hittade inget där heller.

Kort svar - letar efter 2 biz-biljetter till USA, helst nån varm destination, september 2025 :)
Jag sökte St Martin och hittade en hel del tillgänglighet från mitten på Augusti tex.

Det är något knas med Awards till USA ned AF/KLM just nu, men Karibien finns och sägs även finnas till Asien.

Har ingen koll på när awards släpps men tror det är som i Star Alliance, dvs 330-360 dagar innan typ. Har även noterat att det är blackout eller tomt på awards under sommaren på många destinationer, St Martin fanns inget under juli men väl mitten på Augusti. Ska man till Karibien får man dock hålla lite koll på när det är orkan säsong.

Jag tror att du är lite tidigt ute, i alla fall tidigare så var det ca 330 dagar innan som platser släpptes.

Tror jag också, men paniken kom när jag gick tillbaka i tiden i sökmotorn. För ca 2v sen hittade jag rätt mycket med t.ex. KLM till Salt Lake City. Har för mig att det var första veckan i sept 25 eller slutet av aug.

Att lägga till anslutning i efterhand med SAS i plus har gått bra för mig när jag bokat från någon av de större ST-hubbarna, och för att komma till t.ex CPH för resa med married segments. Så det är inte helt kört.

Aha! Även nu med nya reglerna om att inte blanda kabinklass o boka leg-för-leg?
>90% av mina bokade bonusresor de senaste 10 åren har bokats leg-för-leg Med ombokning via tel.

Toppen