Nu tycker jag @palmen letade dåligtRätt lång artikel i Aftonbladet idag med tips om bubbel i olika prisklasser.
Någon som vet något om denna?
Visa bifogad bild 148662
Hela artikeln finns här
![]()
Test: Bästa bubblet till nyår
Champagne, rosé och mousserande vin. Aftonbladets expert tipsar om 66 flaskor bubbel till nyårsfesten.www.aftonbladet.se
Utan tvekan:
Pertois-Lebrun L'Extravertie (BdB).
Komplex smak med många härliga toner och fint mousse. Den har legat i topp på många listor och jag blev själv helt såld när jag testade den på en provning. För 399kr är den ett kap.
Jo men det var ju en rätt skitig lineupChampagnefredag igen då. Är ändå lite svag för formen på flaskan. Var längesen det dracks Blanc de Blancs också.
Visa bifogad bild 148782
Lite orutin och logistikproblem gjorde också att vi var tvugna att nöja oss med vad som fanns under snabbleverans på Systembolaget inför nyår men det blev helt ok ändå.
Visa bifogad bild 148783
Jo men det var ju en rätt skitig lineup
Herrejävlar…. Får vi komma på erat nyårsfirande? Våra gäster är inte villiga att lägga dom pengarna på champagne
Champagnefredag igen då. Är ändå lite svag för formen på flaskan. Var längesen det dracks Blanc de Blancs också.
Visa bifogad bild 148782
Lite orutin och logistikproblem gjorde också att vi var tvugna att nöja oss med vad som fanns under snabbleverans på Systembolaget inför nyår men det blev helt ok ändå.
Visa bifogad bild 148783