Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

Bryant

Medlem
Flög med SmartLynx den 29:e, SK1590.
Jag hann alltså med en flygning innan de försvann… yes! Bara 30 min delay. Trevlig men stressad crew. Kaos med handbagage.
 

pswe

Medlem
Och som sagt, inte saknade av många, nu beger de sig mot Madrid och inte ens ferry flighten gick i tid :)
IMG_0252.png
 

SK989

Medlem
Tack vare Smartlynx kom jag faktiskt hem någorlunda i tid i förrgår. Jag hade en anslutning i Köpenhamn på bara 45 min och mitt flyg från Hannover till Köpenhamn var 40 - 50 min sent (oklart varför) men eftersom Smartlynx från Köpenhamn till Stockholm också var sent hann jag precis med anslutningen och mitt incheckade bagage också. Jag hade räknat med att Smartlynx skulle bli lite sent när jag bokade en kort anslutning med incheckat bagage och det var ju bra att man kunde lita på dem som vanligt :)
 

Tobbe.O

Medlem
Den ena SmartLynx maskinen efter den andra har lämnat Stockholm idag! :D Nu finns det bara två parkerade maskiner kvar som troligen lämnar vilken dag som helst! :)

Någon av maskinerna som lämnade återgår nu till trafik för Turkish Airlines, och flera av de andra tidigare maskinerna flyger nu i Indien för Indigo (oklart om SmartLynx flyger dem åt Indigo eller om de enbart hyr ut maskinerna till det bolaget).

Hur som helst är det underbart att de nu lämnat Skandinavien :)
 
Toppen