pep
Medlem
Dårlige nyheder for skandinaver og CPH: Regeringen klar med afgift på flybilletter
TV 2 erfarer: Regeringen klar med afgift på flybilletter
Pengene skal både bruges på grøn omstilling og en forhøjet ældrecheck.

Känns som andra flygbolagen får vara med och betala statens investering i SAS.Dårlige nyheder for skandinaver og CPH: Regeringen klar med afgift på flybilletter
![]()
TV 2 erfarer: Regeringen klar med afgift på flybilletter
Pengene skal både bruges på grøn omstilling og en forhøjet ældrecheck.nyheder.tv2.dk
Lite så, är min tanke också. Danska staten låter pax som startar i CPH betala för investeringen i SAS och sedan kallar de skatten för "grön".Känns som andra flygbolagen får vara med och betala statens investering i SAS.
Kommer Ryanair flytta tillbaka en del av trafiken till Sturup?
Det är ju flygskatt där också. Och den är väl troligen högre också, om snittet ska bli enligt artikeln?Känns som andra flygbolagen får vara med och betala statens investering i SAS.
Kommer Ryanair flytta tillbaka en del av trafiken till Sturup?
Om jag förstått det rätt gäller denna skatt bara vid start i Danmark och gäller inte transit pax.Flygskatt i danska kronor blir dyrt för svenskar:
60 DKK / 94 SEK
240 DKK / 375 SEK
390 DKK / 608 SEK
beräknad på dagens kurs 1,56
J-a danska krona.. Eller snarare j-a svenska kronaFlygskatt i danska kronor blir dyrt för svenskar:
60 DKK / 94 SEK
240 DKK / 375 SEK
390 DKK / 608 SEK
beräknad på dagens kurs 1,56
Slår extra hårt mot Skåningar som måste betala den med svaga svenska kronor om de startar på Kastrup!Om jag förstått det rätt gäller denna skatt bara vid start i Danmark och gäller inte transit pax.
Precis, så är det!J-a danska krona.. Eller snarare j-a svenska krona
Slår extra hårt mot Skåningar som måste betala den med svaga svenska kronor om de startar på Kastrup!