Senaste nytt

Resor med öl

GOTBound

Medlem
IMG_4640.jpeg

Nu kom @palmen
 

nissefalk

Medlem
Sprang på detta i pattaya idag aldrig sett något liknande i Thailand Utöver alla flaskor och burkar på hyllorna hade man också 8 öl på kran. Inte en singha så långt ögat når kan rekommendera ett besök här om man är i krokarna ligger på andra gatan inte allt för långt från central shopping mall dvs Hilton
Stället heter beertique
IMG_2714.jpeg
IMG_2713.jpeg
IMG_2712.jpeg
 
Här kommer några tips på öl ställen för den som råkar befinna sig i Da Nang, Vietnam :)

BIA NHA Brewhouse
På en smågata hittar man det här mysiga stället med flera olika egenbryggda öl. De erbjuder endast lite bar snacks så är man sugen på något rejälare att äta är det bara beställa mat dit vilket var riktigt sjysst.
Gick att köpa take-away här , jag var nog lite på för glatt humör och kom hem med två 1 liters pet flaskor , får se hur dom ska få plats i väskan :p
IMG_0248.jpeg



East West Brewing Co.
Härlig utsikt och skönt att sitta på uteplatsen när det är fint väder. De hade happy-hour och freeflow alternativ beroende på vilken dag på veckan det var. Det fanns mycket mat att välja på också , jag provade bara beställa in tacos och dom var lite meh
IMG_0341.jpeg


Buffalo beer & coffee
Coolt ställe precis vid korsningen , roligt att bara se på allt folk&trafik röra sig förbi det här stället. Lite blandat utbud av vietnametisk bryggd öl från bland annat East West och 7 Bridges men också de absolut vanligaste
IMG_0282.jpeg
IMG_0287.jpeg


Section 30
Här finns det öl från Furbrew, som jag inte sett tidigare, och Pasteur street med flera, helt okej ställe med shuffle board och pilkastning och lite mat
IMG_0388.jpeg


7 Bridges Hoi An Craft Beer Taproom
Det här stället ligger i Hoi An, ca. 4 mil söderut från Da Nang, väldigt turistig stad tyckte jag och då var 7 Bridges innergård perfekt att gömma sig undan i
IMG_0369.jpeg

IMG_0370.jpeg


Beer 4P's
En trappa ner från Pizza 4P's i köpcentrumet finns den här baren, flera goda öl och pizzan var också väldigt bra
IMG_0327.jpeg


Bikini Bottom Express
Det här är mer en mat rekommendation men dom hade ändå några öl att välja på från East West och Heart of Darkness.
IMG_0301.jpeg
 
Last edited:

palmen

Moderator
För en kortare layover i BKK, finns det något ölställe längs med tåget in mot stan som man hinner besöka och är värt att besöka på 6h layover?

Utgår ifrån att man om turist klarat sig med kort, eller behövs baht? I så fall hur mycket?
 
Toppen