Senaste nytt

SAS Eurobonus Mastercard - Dubbla poäng 6-8 oktober 2023

Ursäkta, men nu tänker du väl helt fel ändå?

Nu kan vi maxa krediten helt 6okt och betala tillbaka 29nov. ( Min rek som vanligt är dock att betala in minst 51% slutet av oktober).

Nästan två månader räntefritt!

Är inte brytpunkten den 10:e varje månad? Dvs man får fakturan för alla transaktioner fram tills den 10 okt, några dagar senare, med förfallodag typ 28 okt?

Eller tänker jag fel nu som du antyder?

Edit: Kollade en faktura nu. Just det, det sker ju månadsvis på SAS MC. Blandade ihop det med Norwegian kortet. Där är det så (dock med 15:e varje månad).

Så, sant. Då kan inte det ha varit något som påverkade val av datum.

Last edited:
Är inte brytpunkten den 10:e varje månad? Dvs man får fakturan för alla transaktioner fram tills den 10 okt, några dagar senare, med förfallodag typ 28 okt?

Eller tänker jag fel nu som du antyder?

Kollade en faktura nu. Just det, det sker ju månadsvis på SAS MC. Blandade ihop det med Norwegian kortet. Där är det så (dock med 15:e varje månad)
Alla kan ju ha olika brytdatum på sin faktura. Min faktura plockas dock ut månadsvis, dvs alla transaktioner en månad kommer på nästa månads räkning. När jag sedan betalt räkningen kommer poängen senast den 10e månaden efter.

Höjde precis köpgräns på mitt SAS MC premium. Tryckte på ansök knappen i appen och hann inte ens blinka innan jag fick ett sms att höjningen var beviljad. Sjukt snabbt!

Vem betalar hela notan i Uppsala?

Vem betalar hela notan i Uppsala?
Fet chans att någon i det gänget tänker swisha sin betalning... ;)

Amex kör med olika brytdatum. Med SEB är det sista vardagen i månaden som gäller fram till ~22.00 för alla kort jag sett.

Korkad helg alltså affärsmässigt, men ser som sagt fram till <50% utnyttjad kredit gratis i knappa två månader.

Dålig timing för mig. Har några större transaktioner på mitt Curve-x 1:a - 4:e augusti. Hoppades på dubbelkampanj sista helgen i september men nu blir det precis > 60 dgr. Någon som vet vad som händer om jag uppgraderar till Black. Kan jag då göra GBIT på transaktioner från mitt X. Och kan jag isf göra det direkt?

Dålig timing för mig. Har några större transaktioner på mitt Curve-x 1:a - 4:e augusti. Hoppades på dubbelkampanj sista helgen i september men nu blir det precis > 60 dgr. Någon som vet vad som händer om jag uppgraderar till Black. Kan jag då göra GBIT på transaktioner från mitt X. Och kan jag isf göra det direkt?
När du uppgraderar gäller de nya reglerna, dvs 90 dagar om du går till svart. Spelar ingen roll vilket kort du hade när de ursprungliga transaktionerna gjordes.

Toppen