Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Baspoäng) tråd

palmen

Moderator
Första gången jag kommer vara i närheten av EBD, med de kommande flygningarna är jag ca 8000 poäng ifrån. Kval period fram till 31SEP frågan är om man ska vänta in F&F och hoppas September är med i resperioden alternativt har jag hittat en t/r till BRU över dagen som ger 9337 poäng för 5141 SEK
Det är inte alltid det är superbra priser på plus när det är F&F, framförallt inte nära inpå avgång.
Det är inget superpris du fått på resan till BRU, men helt ok för att säkra EBD skulle jag säga. Hur mycket skulle det kosta att lägga till full flex på biljetten så du kan avboka om det kommer billigare alternativ?
 

Salt

Medlem
Det är inte alltid det är superbra priser på plus när det är F&F, framförallt inte nära inpå avgång.
Det är inget superpris du fått på resan till BRU, men helt ok för att säkra EBD skulle jag säga. Hur mycket skulle det kosta att lägga till full flex på biljetten så du kan avboka om det kommer billigare alternativ?
Ahh ja boka och säkra upp så man har är inte ett dåligt val. Den jag hittade för det priset var Flex + Bio så fungerar utmärkt för det.
 

Andreas.Net

Medlem
Allitd verkar man vara sen på bollen men nu har jag plötsligt fått bråttom då jag behöver ca 6500 p innan den 31/7 för att fixa guldet även i år, fiinns det några tips helst en resa över dagen, jag utgår från GOT.
 

jsn

Medlem
Allitd verkar man vara sen på bollen men nu har jag plötsligt fått bråttom då jag behöver ca 6500 p innan den 31/7 för att fixa guldet även i år, fiinns det några tips helst en resa över dagen, jag utgår från GOT.
Jag drog till AMS i vintras när jag behövde lite poäng, var bästa priset just då.
 

SK989

Medlem
Helst vill jag inte betala mer än runt 6000, jag hittar inte riktigt någon bra destination så fler tips skulle uppskattas.

/Andreas
Du kan få en t.o.r. Stockholm - Hamburg via Köpenhamn den 24 juli för kring den summan och tjäna de poäng du behöver om du väljer Plus ena vägen med biobränsle, inräknat 25% EBG-bonus.

Ett annat alternativ är Stockholm - Zürich med retur via Oslo den 27 juli, om du flyger Plus ena vägen och Go andra men med biobränsle båda vägarna.
 
Last edited:

SK989

Medlem
Nu utgår jag tyvärr från GOT då funkar det inte riktigt verkar det som.
Ajdå. Men Göteborg - Tallinn via Stockholm kanske kan lösa det? Blir lite över 6000 kr för en retur samma dag sista veckan i juli för att få de poäng du angett när jag kikar men kanske finns det en lösning där?
 

mha321

Medlem
För runt 6000 kan du få ARN-GOT-BER-CPH-ARN. den 28e, ut 6:05 hemma 18.30. Alterantivt ARN-GOT-BER-ARN-GOT och hem vid 22:15 om du vill roa dig lite i Berlin under dagen.

Men som @Tomas E säger, om du bara är ute efter poängen så överväg att köpa dem istället - du får ju även medkostnader för till/från flygplats osv också.
 
Toppen