Senaste nytt

SAS EuroBonus Mastercard dubbla poäng från 24 till 26 februari 2023

Weeblie

Ny medlem
Skrev till SEB via appen och de gav svar inom 1h att de skulle lägga till poängen för mina köp som gjordes under helgen men datum ändrades till 27/2. Behövde inte visa kvitto heller, så antar att de kunde se i deras databas.
Det fungerade tyvärr inte för mig att skriva till SEB. Fick som svar att:
Det står att transaktionen på CDON genomfördes den 27/2. Det är då vi fick förfrågan från inköpsstället att transaktionen skulle genomföras och är därför dessvärre inget vi kan justera.
Beställningen gjordes den 24:e och reservationen dök upp då också men sedan verkar transaktionen ha ändrat datum till först när de skickade varan på måndag. Läxan är i alla fall lärd att det är säkrare att lägga beloppen på Curve i förväg för att sedan flytta dem under dubbelpoängshelgen. :(
 

OlaBola

Medlem
GoGift/Superpresentkortet skickade inte koden förrän på måndagen, och köpet registrerades därför på måndagen. Kan vara bra att känna till inför framtida kampanjer.
Stod att koden skulle skickas direkt, men att det i undantagsfall kunde ta upp till en timme. I stället tog det alltså 12 timmar.
 

Anders5

Medlem
Lyckat köp från computersalgs externa lager. Beställdes på dubbla-poäng-fredagen, pengarna reserverades, varorna skickades på fredagen en vecka senare. Bokfört igår med dubbla poäng. Reservationen var borta i onsdags men det betyder alltså ingenting.
1678181356768.png
 
Jag köpte grejer den 26:e feb kl 17, men i appen står betalningen som ett "event" den 27:e februari.
Kommer jag få dubbla poäng eller ej?
 

OlaBola

Medlem
GoGift/Superpresentkortet skickade inte koden förrän på måndagen, och köpet registrerades därför på måndagen. Kan vara bra att känna till inför framtida kampanjer.
Stod att koden skulle skickas direkt, men att det i undantagsfall kunde ta upp till en timme. I stället tog det alltså 12 timmar.
Svarar mig själv här med en uppdatering:
Skrev till kundtjänst som utan diskussion gick med på att lägga in poängen manuellt, vilket jag är väldigt glad för då det ändå handlade om 43700kr i spend = 6555 saknade extrapoäng.
Nu återstår att se om jag får statuspoäng för dessa också, men det borde jag väl få?
Återkommer om en månad med svar
 
Toppen