Senaste nytt

SAS meny inom Europa?

Jag hade inga problem att få varken öl eller whiskey på min flygning som avgick från Arlanda till Amsterdam kl. 8:50 (landade 11:00) den 18/2. Om de var undantag eller ej låter jag vara osagt!

Jag hade inga problem att få varken öl eller whiskey på min flygning som avgick från Arlanda till Amsterdam kl. 8:50 (landade 11:00) den 18/2. Om de var undantag eller ej låter jag vara osagt!
Utrikes finns inga restriktioner - det är inrikes som svensk alkohollagstiftning gäller, dvs när du flyger mellan 2 svenska orter.

Avgår flyget före kl 12 så får man ingen alkoholhaltig dryck pga svenska lagregler, vill jag minnas ?

11 som Palmen påpekade, men det är ju inte avgångstid som avgör så när man är i luften och klockan passerat 11
säger man "ro hit med en stor stark".
(Finns säkert någon i besättningen som tolkar reglerna annorlunda, men jag har ännu inte råkat ut för någon)

SAS Menykort för Inrikes, Skandinaviska o Europa flygningarna våren 2023

E838EC3A-5EA9-41A7-8E79-40F541A946ED.jpeg

BC6FD406-43EA-4FB9-936B-523794F1D3ED.jpeg

Tråkigt att de inte kan komma med något nytt. Utbudet är trött och ganska dåligt. Vad hände med möjligheten att förbeställa champagne på Europaflygen som nämndes i någon annan tråd?

Det måste finnas ekonomi i att faktiskt sälja lite bättre produkter ombord. De flesta (alla?) lågprisbolag i Europa erbjuder ett större och bättre utbud.

Man ska helt klart inte vara hungrig när man flyger med SAS :(
Undrar om man får lov att ta med sig egen mat ombord, typ en påse hamburgare med strips från McDonalds ?

Man ska helt klart inte vara hungrig när man flyger med SAS :(
Undrar om man får lov att ta med sig egen mat ombord, typ en påse hamburgare med strips från McDonalds ?
> Du kan ta med din egen mat ombord om du följer säkerhetsreglerna avseende handbagage. Tänk dock på att det kan finnas medresenärer med allergier. Vi ber dig exempelvis att inte äta jordnötter ombord.

Medhavd alkohol är väl också nej, men mat från McDonalds lär väl ingen reagera på. Lounge-on-the-go eller något annat liknade är väl (macka, frukt, etc) ganska vanligt att ha med sig.

Edit, beroende på destination får man ju dock äta upp eller lämna innan man kliver av. Hänt fler än en gång att jag i kön till någon form av immigration kommit på att jag haft något tänkt att äta på flygplanet i handbagaget vilket inte är super inför gränskontroll där sådant kan ställa till problem.

Toppen