Senaste nytt

SAS flighter till Japan

Allt verkar vara borta nu.

Jag börjar tro detta var ett misstag från SAS sida. Det är egentligen jättekonstigt att de släpper så mycket awards mitt i en period då de brukar ha blackout.

Ja det verkar vara någon miss från deras sida, för nu är allt slut.

Ja, det här ser inte bra ut

SASJUN.png

SASJUN.png

och nu ser det ut ser. Jag ringde in, och de sa att mitt flyg ut 15:de skulle gå, men var fullbokat. Jag ville ändra till 14:de, men det kunde de inte göra eftersom min bokningsklass var full då.

Kan inte göra annat än instämma. Sen löser dom det väl inte alls och bryr sig inte om det kommer klagomål etc.

Om de öht ska flyga så flyttar de nog bara till närmaste avgång. Kollade upp mina egna datum nu och såg att de bara säljer dyra business flexbiljetter på mina datum, men att det fanns rimliga prissättningar dagarna innan och efter. Det brukar ju inte vara något krångel de gånger jag blivit ombokad på SAS egna award på deras egna flyg.

Fascinerande, med SEK ser jag utresor varje dag, men hemresor måndag, torsdag och lördag. Med poang är det som ovan, ut ons/fre/sön och hem mån/tor/lör.
Kollar jag närmare så är det övernattning i köpenhamn för utresa 15 juni. Priserna är 6k/10k/15k.

Fick bokat 2 personer i Juni Arlanda/Haneda. En av oss vill återvända till Göteborg.

Jag har bokat en biljett med SAS från Köpenhamn till Göteborg, men vad bör man tänka på rent praktiskt? Skall man se till personen som hoppar av inte blir incheckad hela vägen? Att inte ha incheckat bagage/inte checka in det hela vägen? Skall man meddela på Kastrup att en avbryter resan, medan den andra fortsätter?

Och BC-frågan, den som åker till Göteborg, har den tillgång till loungen på sin Stockholms-biljett?
Hej!
Gissar jag rätt att du bokat:
Person 1+2: ARN-CPH-HND-CPH-ARN
Person 2 bor i Göteborg och åker på separat biljett GOT-ARN på utresan och på hemresan hoppar han av i CPH och tar tåget till Göteborg?

För person 2 skulle jag försökt få checka in hela vägen i Göteborg (Fråga snällt i incheckningen, ingen rättighet)

Och för person 2 på hemresan skulle jag försökt köra endast handbagage, kliva av i CPH. Person 1 kan säga till gatepersonalen på CPH-ARN att person 2 inte kommer dyka upp (så slipper de ropa). Glömmer person 1 bort det är det inte hela världen :)

Gällande lounge,
Om person 2 har separat biljett i SAS Go GOT-arn utan Guldkort inom *A blir det ingen tillgång till SAS-loungen på GOT vad jag vet.
SAS Plus = tillgång, *A Guldkort = tillgång
Loungeaccess får person 2 på ARN, CPH och HND (förutsätter att ni åker Business)

Toppen