Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Chappy

Medlem
Ser inte så ljust ut. Flera plan som blir inställda. Inte haft strul med awardresa innan. Vem kontaktar jag? Sas service center? Funderar på att springa dit innan det blir fullsmockat med människor
 

MrRob

Medlem
SK0919 blev också inställt även om det hade kunna lyfta på utsatt tid om de inte haft problem med lyften till cateringvagnarna "p.g.a. blåsten".

När de väl fixat med vouchers (450 DKK per person) till alla på planet hade klockan blivit två timmar senare och då hade det tydligen börjat blåsa för mycket. Fast vi såg andra bolag som lyfte när SAS ställde in..

Undrar om man har någon möjlighet till ersättning för 24 timmar försening när de skyller cateringproblemet på vinden (force majeure.. :rolleyes:) som var ganska måttligt vid 17.30-18.00 när det var dags att lasta vagnarna.

Nåväl, fick matvouchers och ett rum på Comfort rakt över gatan i alla fall.. går ingen nöd på oss :cool:
 

DRG

Medlem
Det har tydligen varit kabelbrand på JFK i torsdags. Mängder av internationella flygningar cancellerade. Detta drabbade mig idag och kan väl vara bra för andra att veta ifall ni undrar varför flyg till JFK inte går. SAS incheckning hade ingen aning om detta och min orginalflight med Austrian var bara försvunnen. Efter mycket om och men och stress blev jag ombokad till EWR av en mycket trevlig SAS incheckning på Arlanda Tydligen så är branden mindre men de väntar fortsatt på någon typ av generator/transformator från Gerogia. Så kanske löser sig under dagen.
 

MrRob

Medlem
Det har tydligen varit kabelbrand på JFK i torsdags. Mängder av internationella flygningar cancellerade. Detta drabbade mig idag och kan väl vara bra för andra att veta ifall ni undrar varför flyg till JFK inte går. SAS incheckning hade ingen aning om detta och min orginalflight med Austrian var bara försvunnen. Efter mycket om och men och stress blev jag ombokad till EWR av en mycket trevlig SAS incheckning på Arlanda Tydligen så är branden mindre men de väntar fortsatt på någon typ av generator/transformator från Gerogia. Så kanske löser sig under dagen.

Verkar bara ha påverkat Terminal 1 vad jag kan se.
 
Toppen