Felet är nog på annan maskin, RKO ser ut att vara på väg ner från Arlanda nu efter att ha kommit in från Chicago redan igår.Någon som har koll på vad problemet är med LN-RKO? 2 h sen ut från CPH till MIA idag.
Bör väl finnas god chans till att fylla på reskassan med lite EU-ersättning som plåster på såret i alla fall.Jag är ombord på 954 (RKN) och enligt kapten är förseningen på drygt 5h en följetong av att okänd maskin står i hangar på lagning efter att blivit påkörd av en truck och därmed har de inte tillräckligt med plan att tillgå. RKN har gått på MIA-slingan hela veckan och har bara varit i tid en dag.
Åh jo, jag tar för givet att SAS tar sitt ansvar och betalar ut ersättningen utan krusiduller. Planet var drygt 4h sent ner också.Bör väl finnas god chans till att fylla på reskassan med lite EU-ersättning som plåster på såret i alla fall.
Enligt dagens CHECK-IN.dk har det varit problem just på den linjen sedan den 26 januari, SAS säger att det beror på olika anledningarSK931 - CPH-LAX är försenad med ny avgångstid kl 16:00. SMS kom kl 03:23 med informationen.
Någon som vet något mer?
Enligt planerad avgång kommer vi landa mer än 3h sent. Tips på hur vi förbereder oss för att dokumentera allt så smart som möjligt inför senare anmälan om EU-ersättning?
Kan ej läsa artikeln men det är ju Miami-rutten och dagens flight är till Los Angeles. De kanske slingas tillsammans?Enligt dagens CHECK-IN.dk har det varit problem just på den linjen sedan den 26 januari, SAS säger att det beror på olika anledningar
Ligger bakom betalvägg
![]()
Massive forsinkelser på SAS’ Miami-rute - CHECK-IN.DK
Danmarks største medieunivers om luftfart, rejser & turismecheck-in.dk