Senaste nytt

SAS EB Mastercard Premium - Förändringar gällande årspriset och Statuspoäng

Man köper ZuperGift i SAS Eurobonusshoppen (50p/100kr) betalar med SAS MC Premium (15p/100kr) eller AmEx Elite 20p/100kr och växlar in till Circle K presentkort (obs går bara att använda på bemannade stationer). Så man kommer alltid betala ~15 öre mer per litern jämfört med tex obemannad Ingo-station.

Väldigt förenklat exempel:
Du köper presentkort för 1000kr och betalar med AmEx Elite.
Shoppen ger 500p
AmEx ger 200p
Du betalar 20kr/L = 50L
Hade du tankat på en obemannad station 15 öre billigare = 15 öre x 50L= 7,5kr

7,5kr/700p=0.01 dvs betalar du 1öre/poäng
Wow, poängjakt på ny nivå! Min sambo lär tycka att jag är galen (mer än innan) när jag börjar dela ut presentkort men tack för tipset!

Man får alltså 50p/100kr specifikt för Zupergift, eller är det default EB shoppen? Ser ingen poängintjäning när jag väljer betala med pengar.

EDIT: Jo, nu såg jag det. Att man inte snappat upp det tidigare.

Blir ju perfekt nu med SAS MC för att nå lite fler bas/statuspoäng alternativt extrapoängskampanj. Hur länge är Zupergift-presentkortet giltigt?

Blir ju perfekt nu med SAS MC för att nå lite fler bas/statuspoäng alternativt extrapoängskampanj. Hur länge är Zupergift-presentkortet giltigt?
1 år (Zupergift), sedan har respektive presentkort som du växlar till olika giltighetstid, bäst att växla precis inpå att du ska nyttja det.

Dessa poster/inlägg kanske borde lyftas in i tråden om EB shoppen?

Edit: Notera att inte alla olika valörer av presentkortet går att köpa för pengar och tjäna poäng på.

På väg idag, och upptäckte på Arlanda att min helt nya 360 kamera ligger hemma i skrivbordet...

När besvikelsen lagt sig, så ser jag positivt på det hela med tanke på ändringarna sen igår, och poängen man tjänar.

Kameran kostar såpass mycket mindre dit jag ska att det kan bli en plus deal till slut då jag kan sälja den sen :D

Däremot så borde jag ändra namn här inne kanske...

Toppen