Måste inte underliggande kort vara utställda i samma namn. Som curve kortet?
Bara frågar, har aldrig testat,
Jag tog ut pengar via Curve+bankkort i somras och råkade flytta transaktionen till SAS MC under september dubbelpoänghelgen. Resultat = dubbla poäng.Någon som vet ifall man får poäng på Sas MC om man tar ut pengar på ATM med curve utomlands?
Vet du ifall det var innan eller efter SAS MC gjorde ändringen?Jag tog ut pengar via Curve+bankkort i somras och råkade flytta transaktionen till SAS MC under september dubbelpoänghelgen. Resultat = dubbla poäng.
Jag har hittills inte kört Curve eftersom de enda kort jag använder är mitt SAS Amex Elite och EBMC Premium och har inget bankkort i övrigt. Vad skulle ni göra i min sits om ni vill kunna köra GBIT till poänghelger? Finns det några bra kort att mellanlanda transaktionerna på? Är inte intresserad av fler kreditkort (helst).
Norwegian Visa är bra till detta ändamål eftersom det är gratis och man kan själv gå in i internetbanken och överföra pengar FRÅN kontot när man har fått en bunte återbetalningar. Det är dock ett kreditkort.Vad skulle ni göra i min sits om ni vill kunna köra GBIT till poänghelger? Finns det några bra kort att mellanlanda transaktionerna på? Är inte intresserad av fler kreditkort (helst).
Jag har hittills inte kört Curve eftersom de enda kort jag använder är mitt SAS Amex Elite och EBMC Premium och har inget bankkort i övrigt. Vad skulle ni göra i min sits om ni vill kunna köra GBIT till poänghelger? Finns det några bra kort att mellanlanda transaktionerna på? Är inte intresserad av fler kreditkort (helst).
+1 på Norwegian Visa. Använder det själv och ytterligare en fördel med det är att de inte tar någon uttagsavgift i bankomater (hela världen, dock växlingsavgift) eller ränta på uttag om hela fakturan betalas. Sedan är jag alldeles för nojig att bara ha ett Mastercard/Visa kreditkort, om det skulle hända något som gör att det måste spärras eller inte fungerar plötsligt av någon annan anledning. Debetkort har jag men undviker så mycket det går, främst av säkerhetsskäl (kan ta tid att få tillbaka pengar vid bedrägeri). Där måste man ju dessutom ligga ute med pengar vid Gbit.Norwegian Visa är bra till detta ändamål eftersom det är gratis och man kan själv gå in i internetbanken och överföra pengar FRÅN kontot när man har fått en bunte återbetalningar. Det är dock ett kreditkort.