Senaste nytt

Arlanda SAS Loungen - Hur många kan jag få in?

larced

Medlem
OK. Jag kollar med proffsen. Riddle me this.
Jag och 3 vänner flyger till London från Arlanda senare i veckan. Jag + 1 i SAS Plus, 2 st i SAS Go.
Jag har Eurobonus Guld, AMEX Platinum, AMEX Elite. Priority Pass.

Finns det något sätt jag kan få med mig alla till SAS loungen? :)
Jag antar nej. Min kompis i SAS Plus har ju tillträde, men får väl inte ta med en vän? Och jag får bara ta med en vän? (Inte en för att jag flyer Plus och en för att jag har EBG?)

Hade dom inte igår dragit in Lounge-to-go för AMEX Elite antar jag att jag hade kunnat få två påsar på Platinum kortet och två på Elite kortet. Men nu är det kört.

Är lite sugen att valla runt dom och släppa en i Priority Pass loungen, en i SAS loungen och en hos Pontus :) . Men har jag något bättre alternativ?

Och den lite enklare frågan, kan jag bara köpa till extra entrébiljett på plats vid loungen för den fjärde, eller måste det beställas i förväg på nätet?

Tre av er kommer in i sas business lounge som du säger, men där tar det stopp. Det enklaste verkar vara att betala för den sista.

Normalt sätt så får man väl inte lämna någon bakom sig när man går från loungen? Så det där med att sprida ut dem får man nog inte göra. Det kanske funkar, men följer inte reglerna...

Jag skulle fråga snällt i lounge entrén om du kunde få ta in 2 "familjemedlemmar" till business loungen. En bra dag kanske de släpper in alla. Worst case får ni betala för en person.

Beroende på hur länge man ska vara där kan det vara bättre att kanske gästa 1 till Pontus, och sen köper övriga 2 mat/dryck där ifrån. Blir ju lite dyrare men betydligt bättre.

Du kan väl ta in massor av folk på Priority Pass genom AMEX Platinum? Men får betala extra för varje gäst utöver den som ingår. Det behöver du inte förboka. De i loungen ser bara att du drar det på Priority Pass, AMEX sköter debiteringen mot dig senare.

Det är ju inte SAS Lounge, men du snackade om att valla runt dem etc.

Jag skulle fråga snällt i lounge entrén om du kunde få ta in 2 "familjemedlemmar" till business loungen. En bra dag kanske de släpper in alla. Worst case får ni betala för en person.
Om man kan betala på plats låter det onekligen smidigast. Fråga snällt, annars bara slanta för den sista.

Säger de nej så ifrågasätter du bara, lite högt, om de har någon policy emot homosexuella som lever i ett polyamoröst förhållande.

Inget jag förespråkar (tekniken att försöka ta sig in tre pers i loungen - inte livsstilsvalet) men hade varit kul att se hur svettig personalen blivit :p

Edit: antar hejvilt att ni alla är grabbar, man ska aldrig anta saker..

Vet du vad en extra loungebiljett kostar?
1672691963485.png

Toppen