Senaste nytt

Priority Boarding med SAS

Jag noterade på helgens tur och retur London att sas vad väldigt effektiva på reverse priority boarding. Såg ett flertal personer med biljett i plus eller med gold/diamond bli avvisade när man fortfarande bara boardade bak i planet.

Det är tydligen enkelt åt det hållet men omöjligt om man boarder plus och status *först*.

(I London blev till och med utropet "we will now board passengers in rows 1-9 and eurobonus gold and diamond members" som *sista* boarding grupp...)
Direkt motbjudande.

Just den varianten används väl rätt ofta på long haul. Gillar den för egen del.
Ja business först, därefter status i andra kabiner, är ju det mest rimliga.

Förutom när man flyger via Oslo tror jag. Hittills har jag 100% på mina sas longhaul till eller från Oslo där man enbart boardar genom dörren längst fram. Så samtliga plus och go passagerare går genom business kabinen så att man får gott om ryggsäckar i skallen och så. Men som bonus får man höra alla kommentarer om lyx flygningar....

Ja business först, därefter status i andra kabiner, är ju det mest rimliga.

Förutom när man flyger via Oslo tror jag. Hittills har jag 100% på mina sas longhaul till eller från Oslo där man enbart boardar genom dörren längst fram. Så samtliga plus och go passagerare går genom business kabinen så att man får gott om ryggsäckar i skallen och så. Men som bonus får man höra alla kommentarer om lyx flygningar....
Och folk kallar det för första klass, vilket även händer på Europaflygningarv

Jag noterade idag på flyg från GOT att man har infört en ny term. Det var Priority Boarding (det vanliga, grupp A+B), följt av Smart Boarding (vanliga Go, grupp C+D+E) följt av Boarding (Go LIght, grupp F).

Har inte tänkt på det tidigare, är det något nytt? (Och det var inte bara något som gate-agenten hittade på själv, det var det som stod på skärmarna också :))

Jag noterade idag på flyg från GOT att man har infört en ny term. Det var Priority Boarding (det vanliga, grupp A+B), följt av Smart Boarding (vanliga Go, grupp C+D+E) följt av Boarding (Go LIght, grupp F).

Har inte tänkt på det tidigare, är det något nytt? (Och det var inte bara något som gate-agenten hittade på själv, det var det som stod på skärmarna också :))
Har fungerat så flera gånger på GOT, i alla fall när jag åkt senaste tre gångerna till ARN.

Toppen