Senaste nytt

Säkerhetstips gällande hotell från tidigare säkerhetsofficer

Tamas

Medlem
Gillar speciellt tipsen "Book online" och "Request a map". Hur länge sedan skrev han det här? :D
Book online alltså att du inte bara kommer till hotellet och vill ha ett rum. Händer inte så ofta, men kanske finns folk som lever fortfarande i det förflutna :)

Och karta, ja, din telefon kan väl ladda ur, tappas bort, stulen, osv. Inte att jag frågar efter en karta på hotellet, men det kanske inte är helt dumt i vissa situationer.
 

Delayed

Medlem
inre säkerhetskontroll varje gång de ska köra iväg i sin bil ;)
Hade ingen aning om vad inre säkerhetskontroll innebar. Om någon annan, mot förmodan, är lika inkompetent så gäller följande. Visst kan vi enas om att alltid göra så från och med nu? :rolleyes: :p

Screenshot from 2022-09-21 17-18-45.png

Min bil måste för övrigt vara trasig då den envisas med att själv släppa handbromsen när jag kör iväg. :(
 

Thornado

Medlem
Book online alltså att du inte bara kommer till hotellet och vill ha ett rum.

Jag förstår hans argument för att boka i förväg, men samtidigt så kan jag ju tycka att det ur ett säkerhetsperspektiv borde finnas en viss fördel med att bara dyka upp och be om ett rum då det ju innebär att det inte finns någon information i förväg om var du ska tillbringa natten som kan användas av eventuella elakingar.
 

Tomas E

Medlem
Jag förstår hans argument för att boka i förväg, men samtidigt så kan jag ju tycka att det ur ett säkerhetsperspektiv borde finnas en viss fördel med att bara dyka upp och be om ett rum då det ju innebär att det inte finns någon information i förväg om var du ska tillbringa natten som kan användas av eventuella elakingar.
Ser man på hans incheckningstips verkar han vara fokuserad på risker från ”opportunistiska rånare” som kartlägger incheckande gäster i lobbyn, inte på sådana som planerar en specifik kupp riktad mot person X.
 

AndersSt

Medlem
På temat "boka i förväg" när man bokar via någon bokningstjänst som Hotels.com eller liknande.

Det finns ofta valet att betala direkt, eller på hotellet. Väljer man att betala direkt så sker det på ett säkert sätt precis som annan webbhandel (https). Väljer man att betala på plats så garanterar man rummet med sitt kreditkort. Det finns då inget som garanterar att dina kreditkortsuppgifter hanteras på ett säkert sätt av hotellet. I värsta fall skrivs det ut och hamnar i en pärm i receptionen.
 
Toppen