Connect flyger främst A320 Neo, där det finns eluttag och Wifi installerat.Undrar om nån vet oddsen för att SAS Connect har WIFI och/eller eluttag vid sätena? Air Baltic har ju inte det. Utgår från att SAS Connect flighterna inte har något av de båda men vore intressant att höra från övriga medlemmar. Tack på förhand.
Det är väl till och med så att connect *enbart* flyger A320Neo?Connect flyger främst A320 Neo, där det finns eluttag och Wifi installerat.
Är det inte då enkelt som att de flesta (alla?) 320Neo som levereras nu går till Connect och därmed har de fler nya - och de har ju inte wifi från fabrik utan den eftermonteras. Maskinerna i mainline är något äldre (men gör 320Neo fortfarande allt annat än gamla såklart) och har därför fått det installerat.Åkte med Connect LLA-ARN förra fredagen och ARN-LLA igår. Inte Wi-Fi installerat , tycker det suger, flygningen är ju rätt så lång för att vara en inrikes-flight. SAS mainland hade Wi-Fi till och från GOT båda dagarna.
Vissa crj har det, tycker det är rätt vanligt i Nordamerika. Däremot vet jag inte om jag sett det nogon gång i Europa. Det är väl ofta mark baserat nät de använder där - antagligen svårare att få plats med satellit systemen i de små planen.Sist jag flög SAS Connect mellan ARN och LHR var flyget så pass nytt att wifi inte var installerat. Men det är väl annars oftast flygplanstypen som avgör om wifi finns, får man en CRJ är det väl nästan garanterat inget wifi, oavsett vem som flyger det hela.