Senaste nytt

Vilken lounge ska jag välja när jag reser med British Airways från London Heathrow ?

AABack2ARN

Medlem
Misstänkte det. Så man kan inte stanna kvar i T4 en stund och sedan ta bussen till T5?

Det beror på om de har "conformity check" på T4, dvs att enbart transferpassagerare med boardingpass på ett flyg från T4 släpps in med tillräckligt tid. Det används på T5 och där kommer du inte till säkerhetskontrollen om du har avgång från en annan terminal.

T2 vet jag inte då jag ännu inte besökt den terminalen :(

T3 börjar införa det i och med att flygbolagen lägger sina transferdiskar INNAN säkerhetskontrollen. I höstas var det inte så.

T4 vet jag som sagt inte
 

agehall

Medlem
Jag har svårt att se att de skulle släppa in folk på en terminal man inte har boardingkort för på LHR. Och om man väl kommit airside på en terminal så är det svårt att komma ut igen.
 

AABack2ARN

Medlem
Gjorde detta på T3 i höstas för lite loungehopping. :)

Då var fortfarande alla transferdiskar efter säkerhetskontrollen. Så det var bara att säga att jag skulle vidare med AA eller Delta eller vad tusan som helst som flyger från T3. Att jag sedan glömde ställa mig i kön hos AA för ett nytt boardingkort vet ju inte de. I Terminal 3 finns en liten gömd exit/connection-utgång på vägen mellan säkerhetskontrollen och stora väntehallen så det var bara att gå ut där och ta bussen tillbaka till T5. Har dock inte sett motsvarande utgång på T5 men jag har för mig att det skall finnas en.

Nu har (åtminstone) AA flyttat ut sin transferdisk innan säkerhetskontrollenm på T3 så den valsen kan man inte längre köra med... Dock finns några andra bolag kvar med sina transitdiskar efter säkerhetskontrollen och då borde knepet fungera tills även de är utanför när ombyggnaden är klar.

T4 vet jag som sagt inte hur den är uppsatt numera.
 

Dr. Miles

Expert
Hur blir det med lounge access när man ansluter från Etihad First Class till BA Club Europe? Får man tillgång till Galleries First som anslutande F pax, eller måste jag gå till Galleries South?
Ingen chans skulle jag säga.
British Airways och Etihad Airways har inget samarbete mellan dem och då är det konstigt att du skulle ha tillgång till British Airways Galleries First när du ankommer med Etihad Airways First class.

Däremot Galleries Club kan du använda då du flyger med British Airways i Business class.
 
Toppen