Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag och undersökt och klämt på båda två under en utförsäljning av bla. Saddlers produkter.
Enligt mig en mycket bra och smart väska, framförallt skoförvaring som jag alltid tycker blir ett problem i weekendväskor.
Hade det inte varit för att jag och @Mrs. GOTBound redan har varsin Saddler Rungsted som weekendväskor/handbagage så hade jag köpt varsin till oss.

Enda minus är konstruktion inte är lika formbar som ex. Rungsted väskorna vi har.
Då litar jag på dig och slår till. Skönt att kunna packa kostym, skjortor och skor utan att behöva lägga allting vikt i väskan. Hur var intryck av utrymme i väskan när man lagt i en kostym och ett par skjortor samt skor, blir det något utrymme över?
 

GOTBound

Medlem
Då litar jag på dig och slår till. Skönt att kunna packa kostym, skjortor och skor utan att behöva lägga allting vikt i väskan. Hur var intryck av utrymme i väskan när man lagt i en kostym och ett par skjortor samt skor, blir det något utrymme över?
Svarar pass på den frågan, då jag inte hade tillgång till persedlar när jag undersökte väskan.
Min bedömning är dock att med lätthet två, tre dagars övrig klädsel sant jag plastpåsen med vätskor.
 

Delayed

Medlem
Är det någon som har testat Saddler Orlando eller Ulricehamn?
Om någon råkar ha ett Swedbank Platinum kreditkort har de just nu en kampanj med 40 procent rabatt.

Screenshot from 2023-01-23 11-13-31.png


Eventuellt går det att komma åt detta även genom:


Och där välja "Saddler" under "Aktuella kampanjer". Helt otestat dock.
 

Ricci

Medlem
På kortare resor (privata resor) så använder jag mig av Fjällräven Travel Pack och jag har bägge storlekarna beroende på hur många dagar jag skall vara borta.
 

banditan

Medlem
Är det någon som har testat Saddler Orlando eller Ulricehamn?
Jag är lockad men har inte lyckats hitta någon butik som har dom inne så jag har inte kunnat klämma och känna.

Vi har en Saddler Orlando och en Laflore Trolala
Trolala-studioNoam-33475_1_1296x.jpg

https://www.lafloreparis.com/products/trolala
Bägge funkar superbra för en weekend/kortare resa

Jag personligen (som en kort och klen tjej) tycker att Saddlern är lite tung, där föredrar jag Trolalans mångsidighet med inbyggda hjul.

(Har dessutom lyckats med konststycket att köpa 2 st Trolala, så en helt ny svart i kartong finns till försäljning....såklart till bästa priset för BC.)
 

jerixon

Medlem
Känns väldigt dyr kontra andrw friluftsmärken med liknande väskor .
Vad fick dig att välja just fjällrävens modeller?

På kortare resor (privata resor) så använder jag mig av Fjällräven Travel Pack och jag har bägge storlekarna beroende på hur många dagar jag skall vara borta.
 

Ricci

Medlem
Känns väldigt dyr kontra andrw friluftsmärken med liknande väskor .
Vad fick dig att välja just fjällrävens modeller?
De känns riktigt gedigna och jag gillade också konfigen på väskorna.
Sedan är det ingen väska som jag skulle använda med resa i arbetet då jag har andra krav typ kostym etc.
 

MrRob

Medlem
Känns väldigt dyr kontra andrw friluftsmärken med liknande väskor .
Vad fick dig att välja just fjällrävens modeller?

Ibland går de att hitta nedsänkta. Köpte själv en grön för typ 1000-1100:- härom året. Rätt praktisk liten väska måste jag säga men inte skitsnygg färg i mitt fall, gissningsvis därför den vad nedsatt :) Inte den snyggaste väskan men duger bra för en weekend. Extremt hållbar måste jag även lägga till.
 
Toppen