Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

vicce

Medlem
Jag kör faktiskt bara en bag från Hugo Boss, gäller att packa lätt.

Får plats med det jag behöver så som, kläder, necessär, dator, iPad, laddare, papper osv. Fungerar rätt bra.
 

David

Medlem
Min Samsonite Spark Aileron har hängt med så länge att jag inte kommer ihåg när eller var jag köpte den. :)

samsonite-spark-aileron-black_iph3w0328218.jpg
 
Jag kör på en Samsonite Xpression men är inte helnöjd med dess brist på bra utvändiga fack. Den är dessutom av kabinmodell mindre. De där Tumi ser ju inte dumma ut alls...
 

SK9269

Medlem
En av Samsonites väskor eftersom de är så stryktåliga. Alla resväskor jag har numera är Samsonite. Den jag använder mest är en av varianterna av Samsonite Spark, deras minsta, som jag använde då jag är borta från måndag till fredag varje vecka. Jag skulle faktiskt gärna haft en som var lite mindre än den jag har eftersom det är utrymmer över i den, bara handtaget är lika långt när man dragit ut det för att dra på väskan.
 

Bamsefar

Medlem
En Arcteryx ryggsäck på 18 liter, den rymmer ett ombyte, toalettsaker, resedatorn och dom brusreducerande hörlurarna. Plus all min specialmat (är seriöst allergisk mot ett antal födoämnen). Liten, nätt och framförallt alltid hanterbar ;-)
 

sunkan

Medlem
Jag använder mig av två olika Samsonite Pro-DLX. Business rolling tote som lämpar sig för några dagar och Upright 55cm som utan problemklarar en vecka inklusive kostymen och datorn. Båda funkar fint som handbagage och inrymmer även dator och ipad så extra datorväska kan jag oftast lämna hemma.

Business rolling tote är den som av naturliga skäl följer mig oftast. Med lite vilja och varma temperaturer så klarar även den nästan en vecka!

Mvh

Christian
 

India Alpha

Medlem
Rimowan är helt klart bland de snyggaste och funktionell i övrigt, men problemet är brist på utanpåfack. Tidningar, boardingkort o en och annan pryttel måste ju få ta vägen någonstans.
 
Toppen