Senaste nytt

Vad vill ni hinna med och uppleva innan SAS lämnar Star Alliance?

SAS kommer troligtvis, under det kommande året, lämna Star Alliance pga nya ägare som är knutna till Skyteam. Oklart exakt när, men nån gång under 2024-2025 tar det slut. Inge mer loungehopping på LHR T2 eller awards med Lufthansa i First.

När jag var ute på senaste långresan kom jag flera gånger att tänka just på att "det här är kanske sista gången jag som EBG och *A Gold får besöka den här loungen/åka med det här flygbolaget" och kände även lite stress att hinna med en del lounger och bolag inom *A som jag inte hunnit testa ännu. Har ni några sånna också? Nyfiken på att höra :)

Jag börjar;
Flygbolag att hinna med som EBG: Eva Air
Lounger: inte varit på nya IST i Turkish stora lounge med all go mat
 

Jannes

Medlem
En Polarislounge vore kul att uppleva.
Whiskybaren i Swiss Zürich.

Som det ser ut nu, verkar det vara en antingen-eller situation för mig. Har resa bokad via ZRH men målet är att försöka byta till LH-F. Men då kanske Polaris blir aktuellt.

Och ja F och tillhörande lounger med gummiankor behöver väl knappast nämnas.
 

Maxxan

Medlem
Vill väldigt gärna testa ANA’s The Room innan möjligheten försvinner. Har sett en del stolar från LHR dyka upp veckan innan avgång men skulle nog behöva hitta en rutt för våren 2025 som kan bokas relativt snart. Långt ifrån säkert att ombokningar är möjliga nästa år..
 

ARN01

Medlem
Någon F givetvis, ångrar än idag att jag inte tog chansen med Asiana när den dök upp. Snålade ur eftersom det bara fanns C på vägen tillbaka… Inte varit nära med Lufthansa men skulle de fortsatt vara kvar skulle jag definitivt försökt någon gång framöver. Eva och sedan är det några destinationer i Afrika som nog kan bli problem att ta sig till med C-award som jag har kikat på. Ethiopian har varit en bra räddningsplanka genom åren då man inte hittat vettigt utnyttjande. Hoppas verkligen något liknande kommer att visa sig inom Skyteam.
 

xz0781

Medlem
Provat F med Emirates, JAL, ANA och BA men skulle vilja prova LH förstås inkl FCT.
När jag satt i ANA:s first lounge på HND med sent flyg till FRA fattade jag inte att man borde njuta där och det var ganska spartansk mat/service på flyget.
Den andra missen var att jag på Newark i Polarisloungen sa till mitt ressällskap sa att "vi väntar lite till" på att beställa och sen var det stängt för nya gäster.
 

Combo

Medlem
Kul tråd, men samtidigt svider det att läsa om allt man nu inte kommer få uppleva, jag som knappt han börja :(
Som whiskyälskare finns bara ett val, att få spendera tid i whiskyloungen på ZRH när den inte ser ur så här! (Det sved rejält!)
20211224_120017.jpg

Efter det så får jag försöka acceptera att jag inte kommer få uppleva FCT, LH F, mitt enda hopp ligger i att affären drar ut på tiden och att man kommer kunna boka dessa bonusresor även 2025, då får familjen fritt välja resmål, så länge resan kan bli en resa via FCT :)
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen