På senare tid har jag haft tre ärenden med EB Retro, där man ska kunna få hjälp att få EuroBonus-poäng.
1. Inga EB-poäng med Austrian. Enligt EB Retro så får man inga, men bokningsklassen och chart på sas.se säger att jag ska få poäng.
2. Inga EB-poäng pga. ombokning till Air France vid strejken, fortfarande inte fått poäng (7 veckor sen)
3. Ombokad från SAS till BRA pga inställd flight. EB Retro svarar att BRA inte har något avtal med SAS så jag får inga poäng. Jag har ju bokat en SAS Plus-resa och förväntar mig 937 poäng MMX-ARN. Att SAS sen ställer in flighten bör ju inte drabba min poänginsamling?
Slutsatsen är att EB Retro aldrig hjälper till. Deras uppdrag verkar vara att betala ut så få poäng som möjligt och helst inte alls.
Har jag fel?
Per
1. Inga EB-poäng med Austrian. Enligt EB Retro så får man inga, men bokningsklassen och chart på sas.se säger att jag ska få poäng.
2. Inga EB-poäng pga. ombokning till Air France vid strejken, fortfarande inte fått poäng (7 veckor sen)
3. Ombokad från SAS till BRA pga inställd flight. EB Retro svarar att BRA inte har något avtal med SAS så jag får inga poäng. Jag har ju bokat en SAS Plus-resa och förväntar mig 937 poäng MMX-ARN. Att SAS sen ställer in flighten bör ju inte drabba min poänginsamling?
Slutsatsen är att EB Retro aldrig hjälper till. Deras uppdrag verkar vara att betala ut så få poäng som möjligt och helst inte alls.
Har jag fel?
Per