Senaste nytt

Vad har du för andra (dyra) hobbies?

Bamsefar

Medlem
Jag får erkänna att mina andra hobby projekt är lite i stil med andra:

1) Musik och bild - dvs stereo och hemmabio - denna post kostar helt klart kulor...
2) Bil - frågan är om inte denna post är billigare än 1an... hutter...
3) Teknik - allt från verktyg (jag tillhör DeWalt gänget - om det är bra eller dåligt vete katten, men nu äger jag skräpet ;-) ) till datorer / android telefoner och tablets till Vera Lite med massor av Fibaro switchar/dimmers som styr inte bara belysningen (enkelt) utan även wake-up-lights/radio (stigande volym över tid) och stereo på morgonen till projektorkontroll och full ljusstyrning vid filmtittande. Mycket runt automation just nu ;-)
4) Läser otroligt mycket tekniska tidskrifter och böcker - kanske inte så dyrt i pengar, men väl i tid ;-) Praktiskt när man reser för övrigt.
 

gdaily

Medlem
Poker (därav resandet)
Bayersk utlandspost 1840-1875 ... lite åt det här hållet, fast dyrare
ansa.jpg
 

ACervin

Medlem
Verkar som man kan sälla sig till HiFi gänget. Tidigare Single End 300B rör. Klassisk låter makalöst bra. Men nu i andra ändan av teknikspektrat med Lyngdorf förstärkare. Gallo högtalare. Även fotointresse. Precis uppdaterat Nikonsamlingen med D600 fast fortfarande väldigt förtjust i min Sony Nex-5 och Sony RX100. Har inte haft någon riktig styr på powertoolsen. Salig blandning.
 

Loffe

Medlem
Är jag ensam om att odla intresset för fiske här, ffa flugfiske och pimpel på vintern? Får dessutom erkänna att jag tävlar i pimpelfiske på vintrarna... :eek:
 

rob74

Medlem
Själv lägger jag en hel del pengar på öl och whisky samt på musik.

Sedan samlar jag på guld och silvermynt... och där kan det gå STORA pengar. Som tur är har värdet gått upp, så jag ser det inte bara som en kul hobby, utan även som en investering, eller i alla fall ett sparande.

/LinuxSam

+1 på detta! Med tillägg av vin och lite annat smått och gott. :)
Kamerorna överlåter jag åt sambon (som iofs numera har fotograferandet som arbete...)

Musiken har jag ju som jobb, så det ter ju sig naturligt att det följer med in i hemmet också.
Fast den totala tystnaden kan också uppskattas ibland, när jag behöver rensa öronen på allt ljud.
 
Last edited:

Simon

Medlem
För min del är det till stor del musik som gäller, men då spelande och inte så mycket lyssnande. Trots att jag gärna lägger pengar på att spela in musik snyggt så är jag tyvärr helt ointresserad av att själv ha någon rejälare lyssningsanläggning, rätt märkligt egentligen. Utöver det har jag mest tidskrävande intressen, såsom film och TV-serier, men inte så mycket som kostar så särskilt mycket pengar.
 
Toppen